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Parents’ and nurses’ perceptions of Nursing care in neonatology – an integrative review

Author(s): Ribeiro, Catarina ; Moura, Cristina ; Sequeira, Catarina ; Barbieri-Figueiredo, MC ; Erdmann, Alacoque

Date: 2015

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10400.26/33523

Origin: Escola Superior de Enfermagem do Porto

Subject(s): Neonatal nursing; Intensive care


Description

Background: The admission of a Newborn (NB) to a Neonatal Intensive Care Unit (NICU) requires specialised skills from nurses in order to not only assess the NB’s biological features, but also focus care on the NB/parents binomial. Objectives: To analyse the scientific evidence on the Nursing care experienced at NICUs from the perspective of nurses and parents of NBs during their hospital stay at those units. Methodology: An integrative literature review was conducted. The following databases were searched in the EBSCOhost platform: CINAHL; MEDLINE and Cochrane. Scientific studies published in databases of reference from 2004 to 2013 were selected based on previously defined inclusion and exclusion criteria. Results: Nine studies which emphasised the diversity of perceptions of care were included. The analysis of these studies allowed organising the results into three themes: therapeutic relationship, humanisation of care and suffering. Conclusion: The evidence obtained in this study suggest that parents of NBs admitted to NICUs experience a great emotional overload and need to receive information and support from nurses.

Contexto: A admissão de um Recém-Nascido (RN) numa Unidade de Cuidados Intensivos Neonatais (UCIN) requer dos enfermeiros competências especializadas, de modo a considerar não somente os aspetos biológicos do RN, mas centrando o cuidar no binómio RN/pais. Objetivos: Conhecer a evidência científica sobre os cuidados de Enfermagem experienciados em UCIN, na perceção dos enfermeiros e dos pais dos RN durante o período de internação nessas unidades. Metodologia: Realizou-se uma revisão integrativa da literatura. Elegeuse a plataforma EBSCOhost e selecionaram-se as bases bibliográficas eletrónicas: CINAHL, MEDLINE e Cochrane. Os estudos científicos publicados em bases de dados de referência, entre 2004-2013, foram selecionados com critérios de inclusão e exclusão previamente definidos. Resultados: Incluídos nove estudos que ressaltaram diversidade de perceções sobre os cuidados de Enfermagem. A análise destes estudos permitiu organizar os resultados em três temas: relação terapêutica; humanização dos cuidados e sofrimento. Conclusão: As evidências, neste estudo, mostram que os pais que têm um RN internado em UCIN experienciam uma grande sobrecarga emocional, necessitam de receber informações e apoio dos enfermeiros.

Contexto: La admisión de un Recién Nacido (RN) en una Unidad de Cuidados Intensivos Neonatales (UCIN) requiere que los enfermeros tengan competencias especializadas con el fin de tener en cuenta no solo los aspectos biológicos del RN, sino centrando la atención en el binomio RN/padres. Objetivos: Conocer la evidencia científica sobre la atención de enfermería experimentada en las UCIN, en la percepción de los enfermeros y de los padres de los RN durante el período de internamiento hospitalario en estas unidades. Metodología: Se realizó una revisión integradora de la literatura. Para ello, se consultó la plataforma EBSCOhost y se seleccionaron las bases bibliográficas electrónicas: CINAHL; MEDLINE y Cochrane. Los estudios científicos publicados en las bases de datos de referencia, entre 2004 y 2013, fueron seleccionados con criterios de inclusión y exclusión previamente definidos. Resultados: Se incluyeron nueve estudios que resaltaron una diversidad de percepciones sobre la atención de enfermería. El análisis de estos estudios permitió organizar los resultados en tres temas: relación terapéutica, humanización de la atención y sufrimiento. Conclusión: En este estudio, las evidencias indican que los padres que tienen un RN ingresado en una UCIN experimentan una gran sobrecarga emocional y necesitan recibir información y apoyo de los enfermeros.

Document Type Journal article
Language English
Contributor(s) Repositório Comum
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