Document details

How does product market structure influence financial structure and bankruptcy risk?

Author(s): Costa, Magali Pedro

Date: 2014

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10174/12087

Origin: Repositório Científico da Universidade de Évora

Subject(s): Product market; Financial structure; Bankruptcy risk; Competição no mercado do produto; Estrutura de capital; Risco de falência


Description

The decision-making process is crucial to the success or failure of an organization. We can analyze financial decisions (particularly decisions regarding capital structure) and/or operational decisions (quantities and prices to be charged). These decisions are influenced by the dynamic economic and competitive environment in which firms live. The dissertation aims, using a game theoretical framework, to examine how market structure influences financial and product market decisions and consequently the bankruptcy risk .It analyzes the impact of changes at the level of demand uncertainty, in the degree of product differentiation and the asymmetry in marginal production costs on the risk of bankruptcy. The analysis is performed assuming a duopoly market where there is uncertainty in demand and where firms compete in quantities; ### Resumo: O processo de tomada de decisão é crucial para o sucesso ou insucesso de uma organização. Pode-se falar em decisões financeiras (particularmente decisões quanto à estrutura de capital) e/ou em decisões operacionais (quantidades e preços ótimos a praticar). Estas decisões são influenciadas pelo contexto económico e concorrencial dinâmico em que as empresas vivem. Esta dissertação pretende, utilizando o enquadramento da teoria dos jogos, analisar como é que a estrutura de mercado influencia as decisões financeiras e do mercado do produto e consequentemente o risco de falência. É analisado o impacto de mudanças no nível de incerteza na procura, no grau de diferenciação do produto e na assimetria nos custos de produção sobre o risco de falência. A análise será feita assumindo um mercado duopólio onde existe incerteza na procura e onde as empresas competem em quantidades.

Document Type Master thesis
Language English
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents