Document details

Hancrafted premium beer : segmentation strategy : the case of NAU Beer

Author(s): Oliveira, Catarina Arroz

Date: 2016

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10400.14/20601

Origin: Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica Portuguesa

Subject(s): Market segmentation; Cluster analysis; Target market; Segmentação de mercado; Análise de clusters; Mercado-alvo; Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão


Description

Market segmentation is one important Marketing technique addressed by companies in order to understand who are their potential clients in the market in general and afterwards develop an effective marketing campaign focused on those clients with the objective of increasing their sales, maximize their profits and in this way guarantee their sustainability and growth. This dissertation has the objective of helping NAU beer, a Portuguese start-up in the alcoholic beverages sector in Portugal. The main purpose is to understand on which segments should NAU focus its strategy. In order to address this objective, the Portuguese Market was analyzed and divided according to alcoholic drinks consumption habits, alcoholic drinks purchasing habits and characteristics most valued in alcoholic drinks. To do this analysis, two Focus Groups were conducted, as well as an Online Survey and afterwards a Cluster Analysis that ended up dividing the market into 5 segments. The results of this dissertation identify two potential segments for NAU beer. Additionally, analyses were conducted for all the 5 segments.

A segmentação de clientes é uma técnica de Marketing utilizada pelas empresas de forma a perceber quem são os seus potenciais clientes no mercado em geral e posteriormente preparar uma campanha de marketing eficiente focada nesses clientes com o objectivo de aumentar as suas vendas, maximizando o seu lucro e deste modo garantir a sua sustentabilidade e crescimento. Esta dissertação tem como objectivo ajudar a Cerveja NAU, uma start-up Portuguesa na indústria das bebidas alcoólicas em Portugal. O principal objectivo é perceber quem são os segmentos nos quais a NAU deve focar a sua estratégia. Para tal, foi analisado e segmentado o mercado Português relativamente a hábitos de consumo e compra das bebidas alcoólicas bem como principais características valorizadas nas bebidas alcoólicas. De forma a segmentar o mercado, foram realizados dois Focus Groups, um Questionário Online e posteriormente conduzida uma Análise de Clusters que acabou por dividir o mercado em 5 segmentos. Os resultados desta dissertação identificam dois potenciais segmentos para a Cerveja NAU. Adicionalmente, foram realizadas análises para todos os segmentos.

Document Type Master thesis
Language English
Advisor(s) Lino, Rute Sofia Barbosa Xavier
Contributor(s) Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica Portuguesa
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