Document details

OTT TV services: technical and economic aspects

Author(s): Soares, Richard Queirós

Date: 2013

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10773/12846

Origin: RIA - Repositório Institucional da Universidade de Aveiro

Subject(s): Engenharia electrónica; Televisão interactiva; Serviços multimédia; Vídeo


Description

The breadth of availability and variety of online video contents has helped to encourage a far more mobile experience, which has proved particularly popular among younger generations. Over The Top (OTT) services, particularly those on-demand video platforms, became more and more attractive to consumers when compared with the current main TV packages. This document describes how the video OTT Ecosystem works from a technical side. The description presented reaches both ends of the distribution chain: from how the video signals are acquired and processed, thru all the way to how they are delivered to the client, passing by the challenges and consequences that such services have on the network. The main objective of this dissertation is to understand the possibility to create in Portugal a new operator where the core business is video delivery using only OTT services.

A amplitude e variedade de conteúdos disponíveis online têm ajudado a promover uma experiência cada ver mais móvel da televisão, serviço que se tem revelado particularmente popular entre os mais jovens. Serviços Over The Top (OTT), sobretudo aqueles disponíveis através de plataformas de video on-demand, têm-se tornado cada vez mais atraentes para os consumidores, em comparação com os atuais pacotes de televisão. Este documento descreve como funciona, do ponto de vista técnico, o ecossistema do vídeo sobre OTT. A descrição apresentada abrange ambas as extremidades da cadeia de distribuição: desde a forma como os sinais de vídeo são adquiridos e processados até ao modo como eles são entregues ao cliente, passando pelos problemas e consequências que tais serviços podem ter na rede. O principal objectivo deste trabalho é contribuir para compreender se é possível criar em Portugal um novo operador onde o core business seja a distribuição de vídeo utilizando apenas serviços OTT.

Document Type Master thesis
Language English
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents

No related documents