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Equity research of Volkswagen : valuation amidst of an emissions scandal

Author(s): Bolos, Mary Anne Garcia

Date: 2016

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10400.5/12437

Origin: Repositório da UTL

Subject(s): Escândalo de emissões; problema do Diesel; automóvel; avaliação; DCF; Emission scandal; Diesel issue; automotive; valuation


Description

Mestrado em Finanças

This project report follows the format recommended by the CFA Institute “(Pinto et. al., 2015)” and materials on this report will only reflect the public information issued on Volkswagen AG until September 30th, 2016. Volkswagen AG is Europe’s largest auto-manufacturer and one of the largest worldwide. The company offers a wide selection of brand portfolios and generates the highest economies scale in Europe in this industry. The emission scandal it faced on 2015 reflected negatively in the company’s financials and its stock price plunged to nearly 50%. Conducting an in-depth analysis on the company’s management, financials, market and risk assessment along with the application with the most realistic assumptions enabled a proper valuation on the company’s target price. Using the discounted cash flow (DCF) to the firm as the main valuation methodology, a target price of €146.36 for 2017YE was attained with an upside potential of 25.1% from its current price of €116.95 on September 30th, 2016 rated the company with a “Buy” recommendation with high risk. Complementary valuation methods were used and market uncertainties in our estimations were stressed, and all supported our “Buy” recommendation. The current target price of €146.36 is a downward revision by me if the company did not have such scandal. I have valued VW with and without the scandal and the impact on price target was a decrease of about €43.32 per share, or €21.7 billion (for 501 billion shares outstanding) in terms of present value at 2017YE. Despite the loss in its fundamental (present) value of around 29.6% (€21.7 billion), in this report the total estimated and not discounted ‘direct’ cost of the scandal reaches about €46.4 billion.

Este relatório de projeto segue o formato recomendado pelo CFA Institute “(Pinto et. al., 2015)” e os conteúdos deste relatório apenas refletem a informação pública emitida sobre a Volkswagen AG até 30 de setembro de 2016. A Volkswagen AG é a maior produtora automóvel da Europa e uma das maiores do mundo. A empresa tem disponível um vasto portefólio de marcas e gera as maiores economias de escala da Europa na indústria. O escândalo das emissões que enfrentou em 2015 influenciou negativamente as contas da empresa e o preço das suas ações desvalorizou quase 50%. O desenvolvimento de uma análise detalhada da gestão da empresa, contas, mercado e avaliação de risco conjuntamente com a aplicação dos pressupostos mais realistas permitiram uma adequada avaliação do preço alvo da empresa. Através do modelo dos fluxos de caixa descontados (DCF) para a empresa como principal metodologia de avaliação, o preço alvo de €146,36 para 2017FA foi obtido com um potencial de crescimento de 25,1% do preço atual de €119,95 em 30 de setembro de 2016, classificou a empresa com uma recomendação de “Comprar” com elevado risco. Métodos de avaliação complementares foram usados e alterações em estimativas incertas de mercado foram testadas, tendo todas elas suportado a recomendação de “Comprar”. O preço alvo atual de €146,36 corresponde a uma revisão em baixa caso a empresa não tivesse tido o escândalo. Avaliei a VW com e sem o impacto do escândalo no preço alvo, correspondendo a uma diminuição de cerca de €43,32 por ação, ou €21,7 mil milhões (para 501 mil milhões de ações em circulação) em termos de valores atuais a 2017FA. Apesar da perda no seu valor fundamental (atual) de cerca de 29,6% (€21,7 mil milhões), neste relatório a estimativa do custo ‘direto’ total do escândalo, não descontado, chega a cerca de €46,4 mil milhões.

Document Type Master thesis
Language English
Advisor(s) Barros, Victor
Contributor(s) Repositório da Universidade de Lisboa
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