Document details

Signs and Persuasion: Semiotic Analysis of a Political Outdoor and a Propaganda Bilboard

Author(s): Fernandes, Alexandra ; Moreira, Ismael ; Santos, Nuno

Date: 2021

Origin: E- Revista de Estudos Interculturais

Subject(s): Retórica; Semiótica; Retórica da imagem; Outdoor político; Cartaz de propaganda; Rhetoric; Semiotics; Rhetoric of the image; Political outdoor; Propaganda poster


Description

Within the scope of the Curricular Unit on Rhetoric and Argumentation, of the second year of the Bachelor Degree in Business Communication, we were asked to analyze, comparatively, a Political Outdoor and a Propaganda Poster. For that, we took into account the three authors studied in the scope of this same Curricular Unit: Roland Barthes, Jacques Durand and Martine Joly. Thus, we will make a tripartite analysis in which we will address the most relevant aspects of both images, providing a theoretical framework and relating them to each other.

No âmbito da Unidade Curricular de Retórica e Argumentação, do segundo ano da Licenciatura em Comunicação Empresarial, foi-nos proposto que analisássemos, comparativamente, um Outdoor Político e um Cartaz de Propaganda. Para isso, tivemos em conta os três autores estudados no âmbito desta mesma Unidade Curricular: Roland Barthes, Jacques Durand e Martine Joly. Dessa forma, faremos uma análise tripartida na qual abordaremos os aspetos mais relevantes de ambas as imagens, enquadrando-as com a matéria e relacionando-as entre si

Document Type Journal article
Language Portuguese
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents

No related documents