Author(s): Meireles, Isabel
Date: 2022
Origin: The Trends Hub
Subject(s): Marketing; Não intrusivo; Publicidade; Anúncios; Ads; Digital; marketing, non-intrusive, advertising, ads, consumer, digital
Author(s): Meireles, Isabel
Date: 2022
Origin: The Trends Hub
Subject(s): Marketing; Não intrusivo; Publicidade; Anúncios; Ads; Digital; marketing, non-intrusive, advertising, ads, consumer, digital
We live in a technological world. Trends, interests and values change constantly. As consumers, we are the result of the environment that surrounds us, and therefore, as marketers we need to adapt to the market, to the consumers, and to the trends. In this article, I present an analysis of what non-intrusive marketing is, comparing it to intrusive marketing, its importance for the success of a brand, product or institution, and two examples of how to do it, creating value and connection with the audience we want to reach. We are more exposed to advertising and its saturation leads this theme to assume great importance. Keywords: marketing, non-intrusive, advertising, ads, consumer, digital
Vivemos num mundo tecnológico. As tendências, os interesses e os valores mudam constantemente. Enquanto consumidores, somos fruto do ambiente que nos envolve e por isso, enquanto marketeers é necessário adaptarmo-nos ao mercado, aos consumidores e às tendências. Neste artigo, apresento uma análise sobre o que é marketing não-intrusivo, comparando-o ao marketing intrusivo, a sua importância para o sucesso de uma marca, produto ou instituição e dois exemplos de o fazer, criando valor e conexão com o público que pretendemos alcançar. Estamos mais expostos a publicidade e a saturação da mesma leva a que este tema assuma grande importância.