Document details

Ativação de Marca junto da Geração Z

Author(s): Magalhães, Luísa

Date: 2023

Origin: The Trends Hub

Subject(s): ativação de marca; geração z; ChatGPT; tecnologia; comunicação; Marketing; brand activation; gen z; ChatGPT; Technology; Communication; Marketing


Description

The sense of differentiation, notoriety and belonging is increasingly important on the part of consumers. In this article, aspects such as the concept of generation Z, brand activation and GPT chat, but also, how to be innovative in the eyes of this generation are covered. The big unknown is how the impact of these new technologies can influence this new brand activation and this generation, who is known to be digital-native. The importance of brand activation is presented in depth exposing the best communication and examples to become increasingly innovative.

O sentido de diferenciação, notoriedade e pertença é cada vez mais importante por parte dos consumidores. Neste artigo, aspetos como o conceito de geração Z, ativação de marca e chat GPT mas, também, como ser inovador aos olhos desta geração são abordados. A grande incógnita passa pela forma de como o impacto destas novas tecnologias podem influenciar esta nova ativação de marca e esta geração, sendo esta conhecida por ser nativo-digital. A importância de ativação de marca é apresentada de forma aprofundada, expondo a melhor comunicação e exemplos para se tornar cada vez mais inovadora.

Document Type Journal article
Language Portuguese
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents