Author(s): Salgado, Catarina
Date: 2023
Origin: The Trends Hub
Subject(s): Arquétipos; Humanização; Comunicação Estratégica; Marketing; Psicologia do Consumidor; Archetypes; Humanization; Strategic Communication; Marketing; Customer Psychology
Author(s): Salgado, Catarina
Date: 2023
Origin: The Trends Hub
Subject(s): Arquétipos; Humanização; Comunicação Estratégica; Marketing; Psicologia do Consumidor; Archetypes; Humanization; Strategic Communication; Marketing; Customer Psychology
To be a top of mind brand is, without a doubt, the ability brands have to create a close relationship with its target audience. And, for this purpose, we increasingly observe the growing phenomenon of humanization of brands and the use of archetypes for emotional identification of the public in a market marked by volatility of content and exorbitant amount of brands within the same business model. By understanding and applying archetypes in internal and external communication, an organization can gain several advantages, such as more effective communication and a more cohesive organizational culture. However, there are also risks associated with the use of archetypes, and all of these topics are under review in this article.
Ser a marca top of mind passa, sem dúvida, pela capacidade que esta tem em criar uma relação estreita com o seu público-alvo. E, para este efeito, observamos cada vez mais o crescente fenómeno de humanização das marcas e da utilização de arquétipos para identificação emocional do público num mercado marcado pela volatilidade do conteúdo e quantidade exorbitante de marcas dentro dos mesmos nichos empresariais. Ao compreender e aplicar os arquétipos na comunicação interna e externa, uma organização pode obter várias vantagens, como uma comunicação mais eficaz e uma cultura organizacional mais coesa. No entanto, também existem riscos associados ao uso dos arquétipos, estando todos estes tópicos em análise no presente artigo.