Document details

O impacto do employer branding na retenção de talentos

Author(s): Martins, Cristina

Date: 2024

Origin: The Trends Hub

Subject(s): Employer Branding; Comunicação Interna; Conceito VUCA; Cultura Organizacional; Employer Branding; Internal Communication; VUCA Concept; Organizational Culture


Description

Applying marketing strategies to employees within an organization might have seemed like an unreal conception before the nineties. However, the evolution of the job market and the growing appreciation of human capital led to the emergence of the Employer Brand notion. The concept of employer branding will be thoroughly examined, addressing its definition and delving deeply into some necessary tools for its implementation. The aim is to offer a clear and practical understanding of this emerging topic, thus aiming to strengthen the relationship between the company and its employees with a focus on improving organizational competitiveness in the current market.

Aplicar estratégias de marketing aos colaboradores de uma organização poderia parecer uma conceção irreal antes da década de noventa. No entanto, a evolução do mercado de trabalho e a crescente valorização do capital humano, levou ao surgimento da noção de Employer Brand. O conceito de marca empregadora irá ser analisado detalhadamente, abordando a sua definição e explorando profundamente algumas ferramentas necessárias para a sua aplicação. O objetivo é oferecer uma compreensão clara e prática deste tema emergente, visando assim fortalecer a relação entre a empresa e os colaboradores com foco em melhorar a competitividade organizacional no mercado atual.

Document Type Journal article
Language Portuguese
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