Author(s): Pinheiro, Mariana
Date: 2024
Origin: The Trends Hub
Subject(s): Futebol Clube do Porto; Redes Sociais; Marca; Adeptos; Marketing digital; Comunicação; Futebol Clube do Porto, Social Media, Brand, Fans, Digital Marketing, Communication
Author(s): Pinheiro, Mariana
Date: 2024
Origin: The Trends Hub
Subject(s): Futebol Clube do Porto; Redes Sociais; Marca; Adeptos; Marketing digital; Comunicação; Futebol Clube do Porto, Social Media, Brand, Fans, Digital Marketing, Communication
Futebol Clube do Porto (FC Porto) is one of the most reputable clubs in Portugal, with a great history in the world of football. Over the years, the club has stood out not only on the field, but also on social media, where it has become an international reference compared to the biggest clubs in the world. This case study looks at the importance of Instagram and Facebook in Futebol Clube do Porto in accordance to document analysis on the Meta Business Suite and Blinkfire analytics platforms, the study shows that FC Porto uses social networks efficiently to increase its image, create a connection with fans, and promote the club's brand. The results indicate that the digital channel of social networks develops a lasting and strong relational marketing, being one of the strategic objectives of Futebol Clube do Porto.
O Futebol Clube do Porto (FC Porto) é um dos clubes mais conceituados de Portugal, com uma grande história no mundo do futebol. Ao longo dos anos, o clube tem se destacado não só dentro de campo, mas também nas redes sociais, onde se tornou referência mundial em comparação com os maiores clubes do mundo. Este estudo de caso observa a importância do Instagram e do Facebook no futebol Clube do Porto. Através de uma análise documental e nas plataformas Meta Business Suite e Blinkfire Analytics, o estudo mostra que o FC Porto utiliza o Facebook e Instagram de forma eficiente para aumentar a sua imagem, criar ligação com os seus adeptos, e promover a marca do clube. Os resultados indicam que o canal digital das redes sociais desenvolve um marketing relacional duradouro e forte sendo um dos objetivos estratégicos do Futebol Clube do Porto.