Detalhes do Documento

Communication paradoxes: Brands as People and People as Brands

Autor(es): Mendes, Maria

Data: 2024

Origem: The Trends Hub

Assunto(s): Influenciadores digitais; Marcas; Era Digital; Humanização; Digital Influencers; Brands; Digital Era; Humanization


Descrição

We live in a time when people increasingly want to build their identity as a brand and brands want to appear human. This article explores the paradoxes inherent in contemporary communication, the increasing humanization of brands and the emergence of people who build their identities as brands and the impact of the evolution of digital platforms. This phenomenon raises important questions about authenticity, ethics and power in modern society. By examining the implications of these paradoxes, this article offers a critical reflection on the challenges and opportunities that arise in this scenario.

Vivemos numa época em que cada vez mais as pessoas querem construir a sua identidade como marca e as marcas querem parecer humanas. O presente artigo explora os paradoxos inerentes à comunicação contemporânea, a crescente humanização das marcas e o surgimento de pessoas que constroem as suas identidades como marcas e o impacto da evolução das plataformas digitais. Este fenómeno levanta questões importantes sobre autenticidade, ética e poder na sociedade moderna. Ao examinar as implicações desses paradoxos, este artigo oferece uma reflexão crítica sobre os desafios e oportunidades que surgem nesse cenário.

Tipo de Documento Artigo científico
Idioma Português
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Documentos Relacionados