Autor(es): Mendes, Maria
Data: 2024
Origem: The Trends Hub
Assunto(s): Influenciadores digitais; Marcas; Era Digital; Humanização; Digital Influencers; Brands; Digital Era; Humanization
Autor(es): Mendes, Maria
Data: 2024
Origem: The Trends Hub
Assunto(s): Influenciadores digitais; Marcas; Era Digital; Humanização; Digital Influencers; Brands; Digital Era; Humanization
We live in a time when people increasingly want to build their identity as a brand and brands want to appear human. This article explores the paradoxes inherent in contemporary communication, the increasing humanization of brands and the emergence of people who build their identities as brands and the impact of the evolution of digital platforms. This phenomenon raises important questions about authenticity, ethics and power in modern society. By examining the implications of these paradoxes, this article offers a critical reflection on the challenges and opportunities that arise in this scenario.
Vivemos numa época em que cada vez mais as pessoas querem construir a sua identidade como marca e as marcas querem parecer humanas. O presente artigo explora os paradoxos inerentes à comunicação contemporânea, a crescente humanização das marcas e o surgimento de pessoas que constroem as suas identidades como marcas e o impacto da evolução das plataformas digitais. Este fenómeno levanta questões importantes sobre autenticidade, ética e poder na sociedade moderna. Ao examinar as implicações desses paradoxos, este artigo oferece uma reflexão crítica sobre os desafios e oportunidades que surgem nesse cenário.