Autor(es):
Almeida, Inês
Data: 2025
Origem: The Trends Hub
Assunto(s): Fast Fashion; Slow Fashion; Internet; Redes Sociais; Criadores de Conteúdo; Marketing Digital; Fast Fashion; Slow Fashion; Internet; Social Networks; Content Creators; Digital Marketing
Descrição
With the growing influence of the internet and social networks, industry has undergone several changes, with fashion being one of the most affected. The aim of this article is to analyze how digital platforms, and the internet encourage the growth of fast fashion and, at the same time, drive the rise of slow fashion, which is more concerned and influential in adopting more sustainable practices. While fast fashion has grown with the ability of brands to reach a wide audience and create an immediate desire and need, the slow fashion movement has also taken advantage of digital platforms by raising consumer awareness of sustainability and the adoption of ethical practices. With this article we will be able to conclude that, although fast fashion is still the dominant option, the concern and environmental awareness passed on through digital has the effect and the ability to shape consumers to have a more ethical future thinking for this type of industry.
Com o crescimento da influência por parte da internet e das redes sociais, a indústria sofreu diversas alterações, sendo a moda uma das mais afetadas. Este artigo tem como objetivo, analisar como as plataformas digitais e a internet incentivam o crescimento do fast fashion e, ao mesmo tempo, impulsionam a ascensão do slow fashion, que apresenta uma maior preocupação e influência em adotar práticas mais sustentáveis. Embora o fast fashion tenha crescido com a capacidade de as marcas alcançarem um vasto público e criarem um desejo e uma necessidade imediata, o movimento do slow fashion também se aproveitou das plataformas digitais, ao sensibilizar os consumidores para a vertente da sustentabilidade e para a adoção de práticas éticas. Com este artigo vamos conseguir concluir, que, embora o fast fashion ainda seja a opção que domine, a preocupação e a conscientização ambiental passada através do digital, tem o efeito e a capacidade de moldar os consumidores a terem um pensamento futuro mais ético para este tipo de indústria.