Detalhes do Documento

Importance of educational technology for users submitted to cineangiocoronariography

Autor(es): Sant'Anna, Rosana Moreira ; Souza, Vitória Meireles Felipe de ; Silva, Rafael Pires da ; Menezes, Harlon França de ; Camacho, Alessandra Conceição Leite Funchal ; Silva, Marina Sant'Anna

Data: 2021

Origem: Oasisbr

Assunto(s): Educational technology; Cardiac catheterization; Nursing care; Quality of life.; Tecnología educacional; Cateterismo cardíaco; Atención de enfermeira; Calidad de vida.; Tecnologia educacional; Cateterismo cardíaco; Cuidados de enfermagem; Qualidade de vida.


Descrição

Objective: to reflect on the importance of an educational strategy in the process of building educational technology for guidance in assisting users undergoing coronary angiography. Content: among the various competences of Nursing, health education is shown as an effective practice in the various attributions assigned to it, in a holistic way it recognizes care within the concept of comprehensiveness, which proposes a care centered on the physical, mental, emotional, and spiritual. The main sources for this study were the relationships established between non-communicable chronic diseases, educational technology, and the dialogical-reflective process in health education. Conclusion: the health education process requires considering the interpretations or apprehensions of the context and these involve the beliefs, values, experiences, social class, religion and culture of each user. The educational intervention in assistance promotes better quality to the clientele to be assisted, offering clarifying possibilities about the exam.

Objetivo: reflexionar sobre la importancia de una estrategia educativa en el proceso de construcción de tecnología educativa para orientar en la asistencia a los usuarios sometidos a coronariografía. Contenido: entre las diversas competencias de la Enfermería, la educación para la salud se muestra como una práctica efectiva en las distintas atribuciones que se le asignan, de manera holística reconoce el cuidado dentro del concepto de integralidad, que propone un cuidado centrado en lo físico, mental, emocional. y espiritual. Las principales fuentes de este estudio fueron las relaciones que se establecen entre las enfermedades crónicas no transmisibles, la tecnología educativa y el proceso dialógico-reflexivo en la educación para la salud. Conclusión: el proceso de educación en salud requiere tomar en cuenta las interpretaciones o aprehensiones del contexto y estas involucran las creencias, valores, vivencias, clase social, religión y cultura de cada usuario. La intervención educativa en asistencia promueve una mejor calidad a la clientela a ser asistida, ofreciendo posibilidades esclarecedoras sobre el examen.

Objetivo: refletir sobre a importância de estratégia educativa no processo de construção de tecnologia educacional para orientação na assistência de usuários submetidos ao exame de cineangiocoronariografia. Conteúdo: entre as diversas competências da Enfermagem, a educação em saúde se mostra como prática efetiva nas diversas atribuições a ela destinada, de forma holística reconhece o assistir dentro da concepção de integralidade onde se propõe um cuidado centrado na dimensão física, mental, emocional e espiritual. As fontes principais para este estudo foram as relações estabelecidas entre doenças crônicas não transmissíveis, tecnologia educativa e processo dialógico-reflexivo em educação em saúde. Conclusão: o processo de educação em saúde requer que seja levado em conta as interpretações ou apreensões do contexto e estas envolvem as crenças, valores, experiências, classe social, religião e cultura de cada usuário. A intervenção educativa na assistência promove melhor qualidade à clientela a ser assistida, oferecendo possibilidade esclarecedora sobre o exame.

Tipo de Documento Artigo científico
Idioma Português
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Documentos Relacionados

Não existem documentos relacionados.