Document details

Remote English Teaching during Covid-19 Pandemic: Challenges and Lessons in Higher Education Teaching in Colombia

Author(s): Rizo Peñafort, Andrea María ; Alves Pereira, Vilmar

Date: 2022

Origin: Oasisbr

Subject(s): Educación; Educación a distancia; Pandemia; Covid-19; Aprendizaje; Efecto Pigmalión; Enseñanza remota; Aprendizaje remoto; Enseñanza; Inglés; Lengua inglesa.; Education; Distance education; Pandemic; Covid-19; Learning; Teaching; Pygmalion effect; Remote Teaching; Remote learning; English language; Remote education.; Educação; Educação a distância; Pandemia; Covid-19; Aprendendo; Efeito Pigmalião; Ensino remoto; Aprendizado remoto; Ensino; Língua inglesa.


Description

The objective of this article is to do bibliographic research lined up with the worldwide COVID-19 pandemic in which the main focus will be inclusion, Pygmalion effect as well as teaching and learning remotely. The basis is to gather different perspectives to build knowledge through exhaustive reading of books, doctoral dissertations, masters programs dissertations, current news, reliable sources of information, scientific papers, and own experience amongst others. The analysis of this bibliographic research will be useful for future research on topics related. Emotional and affective relations are important and have impact when facing English learning difficulties and when working to have inclusion. In the context of Covid-19, the learning and teaching conditions got complex when migrating to virtual classes. Remote teaching is not a solution to face learning and teaching difficulties. In this way, affection is the best tool for inclusive learning in virtual environments. It is said that one of the biggest barriers is teacher’s formation whose career is based on traditional pedagogy not easily adaptable to digital environments. This situation creates a deep feeling of frustration in teachers, which can be reflected in the low academic performance of English students. Several reflections will be made to encourage the actors involved in the teaching-learning process and in the educational system to ask themselves: Which are the challenges of remote teaching and learning during the Covid-19 pandemic being inclusive through the Pygmalion effect?

El objetivo de esta artículo  es realizar una revisión bibliográfica enmarcada en el contexto de la pandemia mundial Covid-19 en donde se busca hacer una revisión con respecto a la inclusión, el efecto Pigmalión, la enseñanza y aprendizaje remoto, cuya base es  reunir fuentes de conocimiento a  través de la lectura exhaustiva de libros, artículos científicos, tesis doctorales y de maestría, noticias reales y de fuentes confiables, disertaciones, además de la propia experiencia profesional, entre otros. El análisis de esta bibliografía garantizará la fundamentación teórica de este articulo y por supuesto contribuirá a futuras investigaciones. Las relaciones afectivas tienen impacto e importancia al momento de enfrentar dificultades de aprendizaje de inglés y lograr que haya inclusión. En este contexto de Covid-19 se agravaron las condiciones de aprendizaje al migrar a la virtualidad. La enseñanza remota no resuelve los problemas de aprendizaje y enseñanza. De esta manera la afectividad es la mejor herramienta para una enseñanza inclusiva para aprender en entornos virtuales. Se cree que la barrera más importante está en la formación del docente cuya trayectoria se basa en pedagogías tradicionales y que no han sido fácilmente adaptables a los entornos digitales creando en el profesor un grado alto de frustración que se ve reflejado en el bajo rendimiento académico de los estudiantes de inglés. Se espera hacer diferentes reflexiones que conlleven a los actores involucrados en el sistema educativo a preguntarse ¿cuáles son los desafíos de la enseñanza y aprendizaje remoto de Inglés durante la pandemia de Covid-19 siendo inclusivos a través del efecto Pigmalión?

O objetivo deste artigo é realizar uma revisão bibliográfica situada no contexto da pandemia global do Covid-19, onde se busca uma revisão sobre a inclusão, o efeito Pigmaleão, ensino e aprendizagem à distância, cuja base é reunir fontes de conhecimento através de leitura exaustiva de livros, artigos científicos, teses de doutorado e mestrado, notícias reais e fontes confiáveis, dissertações, além de experiência profissional, entre outros. A análise dessa bibliografia garantirá a fundamentação teórica deste artigo e, claro, contribuirá para pesquisas futuras. O estudo considera que as relações afetivas têm impacto e fundamental importância diante das dificuldades para aprender inglês e na direção do alcance de perspectivas inclusivas. Neste contexto de Covid-19, as condições de aprendizagem foram extremamente agravadas pela migração para a virtualidade. O estudo compreende que ensino remoto é um paliativo emergencial e não resolve os problemas de aprendizagem e ensino. Dessa forma, a afetividade é a melhor ferramenta para o ensino inclusivo para aprender em ambientes virtuais. Acredita-se que a barreira mais importante esteja na formação do professor cuja carreira se baseia em pedagogias tradicionais e que não se adaptou facilmente aos ambientes digitais, gerando um alto grau de frustração no professor que se reflete no baixo desempenho acadêmico de professores e alunos de inglês. Espera-se promover diferentes reflexões que levem os atores envolvidos no sistema educacional a se perguntarem quais são os desafios do ensino e aprendizagem remotos de inglês durante a pandemia do Covid-19, sendo inclusivo através do efeito Pigmaleão?

Document Type Journal article
Language English
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents

No related documents