Author(s):
Martins, Jussara Regina ; Hora, Kenia Oliveira Barbosa da ; Valadares, Glaucia Valente ; Souza, Sônia Regina de ; Araújo, Silvia Teresa Carvalho de ; Vieira, Glaucia Cristina Andrade
Date: 2020
Origin: Oasisbr
Subject(s): Estilo de vida; Estudantes de Enfermagem; Saúde; Estilo de vida; Estudiantes de Enfermería; Salud.; Lifestyle; Nursing Students; Health.
Description
This aims at clarifying issues regarding nursing students' health and lifestyle by means of an integrative review. Methodology: An integrative review based on the guiding question "How is nursing students' health and lifestyle being addressed in the literature?". The following databases were used: Latin American and Caribbean Literature on Health Sciences, La Medical Literature Analysis and Retrieval System online, Nursing Database, Scopus Content Overview and Web of Science. Results: the sample was comprised of 11 international papers, among them 27.27% are from Colombia; 18.18% are from China and 9.09% are concurrently from Iran, Malaysia, Mexico, Mississippi, London and Turkey. In the first category regarding “Nursing students' unhealthy lifestyle”, sleep decrease was noticed, as well as poor eating habits, stress, depression and anxiety. In the second category concerning "The Nursing college as a promoter for students' health and a healthy lifestyle", the positive interference of health promotion by a critical awareness in individual well-being was highlighted. Conclusion: Both students and college must be protagonists in the promotion of integral health and lifestyle, so that each one can play their role with a positive influence on the standards adopted during Nursery school formation.
El objetivo fue dilucidar sobre el estilo de vida de los estudiantes de Enfermería y sobre la salud por medio de una revisión integrativa. Metodología: Revisión integrativa fundamentada en la cuestión orientadora “¿Cómo se aborda el estilo de vida de estudiantes de Enfermería y la salud en la literatura?”. Se utilizaron las bases de datos: Literatura Latino-Americana e do Caribe em Ciências da Saúde, La Medical Literature Analysis and Retrieval System online, Base de Dados em Enfermagem, Scopus Content Overview e Web of Science. Resultados: 11 artículos internacionales formaron parte de la muestra, siendo 27,27% Colombia; 18,18% China; 9,09% simultáneamente Irán, Malasia, México, Mississippi, Londres y Turquía. En la primera categoría "Estilo de vida poco saludable de los estudiantes de enfermería", se evidenciaron disminución del sueño, malos hábitos alimenticios, estrés, depresión y ansiedad. En la segunda categoría "La Facultad de Enfermería como promotora de la salud y el estilo de vida saludable de los estudiantes", se destacó la interferencia positiva de la promoción de la salud a través de la conciencia crítica y del bienestar individual. Conclusión: Los estudiantes y la facultad deben ser protagonistas en la promoción de la salud integral y del estilo de vida, ejerciendo cada uno su papel con influencia positiva en el patrón adoptado durante esa formación.
O objetivo foi elucidar sobre o estilo de vida dos estudantes de Enfermagem e sobre a saúde mediante uma revisão integrativa. Metodologia: Revisão Integrativa embasada na questão norteadora “Como está sendo abordado o estilo de vida de estudantes de Enfermagem e a saúde na literatura?”. Utilizaram-se as bases de dados: Literatura Latino-Americana e do Caribe em Ciências da Saúde, La Medical Literature Analysis and Retrieval System online, Base de Dados em Enfermagem, Scopus Content Overview e Web of Science. Resultados: 11 artigos internacionais fizeram parte da amostra, sendo 27,27% Colômbia; 18,18% China, 9,09% simultaneamente Irã, Malásia, México, Mississipi, Londres e Turquia. Na primeira categoria “Estilo de Vida não saudável dos estudantes de Enfermagem” evidenciou-se sono diminuído, hábitos alimentares ruins, estresse, depressão e ansiedade. Na segunda categoria “A faculdade de Enfermagem como fomentadora de saúde e do estilo de vida saudável dos estudantes” realçou-se a interferência positiva da promoção da saúde pela consciência crítica no bem estar individual. Conclusão: Os estudantes e a faculdade devem ser protagonistas na promoção da saúde integral e do estilo de vida, exercendo cada um o seu papel com influência positiva no padrão adotado durante essa formação.