Document details

Content marketing in digital platform: bibliometric and textual analysis

Author(s): Arcanjo, Thamara Serafim ; Souza, Marcio Coutinho de ; Franco, Mauro Lúcio ; Pompermayer, Raquel de Souza ; Costa, Alexandre Sylvio Vieira da ; Souza, Artemiza Oliveira ; Novais, Anna Flávia Oliveira

Date: 2020

Origin: Oasisbr

Subject(s): Content marketing; Digital age; Differentiation; Engagement; Confidence.; Marketing de contenidos; Era digital; Diferenciación; Compromiso; Confianza.; Marketing de conteúdo; Era digital; Diferenciação; Engajamento; Confiança.


Description

This study aimed to map and characterize possible international scientific publications in the Web of Science database that punctually address content marketing on digital platforms. A bibliometric analysis of 92 publications found in the aforementioned database was carried out, together with a textual analysis of the three articles with the highest number of citations. After analyzing the results, it was found that 2018 was the year with the highest number of publications, the United States is the country that published the most on the subject and the three most cited articles are found in Qualis Periodicals A1, A1 and B2.

Este estudio tuvo como objetivo mapear y caracterizar posibles publicaciones científicas internacionales en la base de datos de Web of Science que ocasionalmente abordan el marketing de contenidos en plataformas digitales. Se realizó un análisis bibliométrico de 92 publicaciones encontradas en dicha base de datos, junto con un análisis textual de los tres artículos con mayor número de citas. Luego de analizar los resultados, se encontró que 2018 fue el año con mayor número de publicaciones, Estados Unidos es el país que más ha publicado sobre el tema y los tres artículos más citados se encuentran en Qualis Periodicals A1, A1 y B2.

Este estudo teve como objetivo mapear e caracterizar as possíveis publicações científicas internacionais na base de dados Web of Science que abordam pontualmente o marketing de conteúdo em plataformas digitais. Foi realizada uma análise bibliométrica de 92 publicações encontradas na base de dados supracitada, em conjunto com uma análise textual dos três artigos com maior número de citações. Após análise dos resultados, constatou-se que o ano de 2018 foi o que obteve o maior número de publicações, os Estados Unidos é o país que mais publicou sobre a temática e os três artigos mais citados se encontram em Qualis Periódicos A1, A1 e B2.

Document Type Journal article
Language Portuguese
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents

No related documents