Document details

REPENSANDO A AVALIAÇÃO DA APRENDIZAGEM


Description

ABSTRACT: This study sought to know and understand how Nursing Graduation Course at Santa Catarina Federal University evaluates the students. It analyses how the evaluation is structured in teaching programs of eight subjects of professional period. From data analyses it is possible to observe that the subjects use as a criteria the marks and all of them attribute different levels to each activity, according to established criteria of the teachers. Thus, it can be said that what is “done” as learning evaluation is merely a verification. In this sense, the authors point out some ways that can redirect this practice. KEY WORDS: Evaluation; Teaching-Learning; Graduation; Nursing.

RESUMO: Este trabalho busca conhecer e compreender como o Curso de Graduação em Enfermagem da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), avalia seus alunos. Analisa como a avaliação está estruturada nos planos de ensino de oito disciplinas do período profissionalizante. A partir da análise realizada percebe-se que as disciplinas utilizam como critério as notas, e todas atribuem pesos diferenciados para cada atividade, de acordo com critérios estabelecidos somente pelos professores. Assim, pode-se dizer que a prática “dita” como avaliação da aprendizagem, não passa de uma verificação. Neste sentido, as autoras apontam alguns caminhos que possam redirecionar esta prática. PALAVRAS CHAVES: Avaliação; Ensino-Aprendizagem; Graduação; Enfermagem.

Document Type Journal article
Language Portuguese
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents

No related documents