Document details

Autonomy and recognition: two key-concepts in education

Author(s): Flickinger, Hans-Georg

Date: 2011

Origin: Oasisbr

Subject(s): education; autonomy; recognition; Honneth; educação; autonomia; reconhecimento; Honneth


Description

The essay tries to show why autonomy and recognition should be taken as two key-concepts for an adequate discussion of educational aims. Recurring to the kantian foundation of autonomy and the hegelian arguments on recognition, its possible to reveal the mutual relationship between both concepts; a relationship which is shown by A. Honneths theory of recognition as the condition to achieve real autonomy and self-esteem.

O ensaio quer mostrar porque autonomia e reconhecimento deveriam ser considerados dois conceitos-chave para uma discussão adequada dos objetivos do processo de educação. Recorrendo à fundamentação kantiana da autonomia e aos argumentos hegelianos acerca do reconhecimento, é possível revelar a relação mútua entre os dois conceitos; uma relação da qual a teoria de reconhecimento, defendida por A. Honneth, faz a condição para conquistar a verdadeira autonomia e autoestima.

Document Type Journal article
Language Portuguese
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents