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Emotional labor in pediatric nursing in view of the repercussions of COVID-19 in childhood and adolescence

Author(s): Freitas, Bruna Hinnah Borges Martins de ; Costa, Ana Inês Lourenço da ; Diogo, Paula Manuela Jorge ; Gaíva, Maria Aparecida Munhoz

Date: 2020

Origin: Oasisbr

Subject(s): Enfermagem pediátrica; Cuidados de enfermagem; Emoções; Infecções por coronavírus; Pandemias; Pediatric nursing; Nursing care; Emotions; Coronavirus infections; Pandemics; Enfermería pediátrica; Aténcion de enfermería; Emociones; Infecciones por coronavirus; Pandemias


Description

ABSTRACTObjective: Reflect on the emotional labor in pediatric nursing in view of the repercussions of COVID-19 in childhood and adolescence.Method: Reflection based on theoretical aspects and scientific evidence of emotional labor in pediatric nursing.Results: Given the repercussions of COVID-19 in children and adolescents, it is important to the nurse to recognize them and nurture non-traumatic and affectionate care. However, there are implications of measures to control the disease in the way of care. In this context, emotional labor becomes essential, as it guides the management of the child's and family's emotions, associated with the suffering caused by the pandemic and the nurse's emotional experience when caring.Conclusions: Emotional labor is essential in pediatrics, especially in a stressful situation such as the pandemic, which requires the positive transformation of the intense and disturbing experiences of people in interaction to achieve psychosocial well-being.Keywords: Pediatric nursing. Nursing care. Emotions. Coronavirus infections. Pandemics.

RESUMENObjetivo: Reflexione sobre el trabajo emocional en enfermería pediátrica en vista de las repercusiones de COVID-19 en infancia y adolescencia.Método: Reflexión basada en aspectos teóricos y evidencia científica del trabajo emocional en enfermería pediátrica.Resultados: Dadas las repercusiones de COVID-19 en niños y adolescentes, corresponde la enfermera reconocerlas y fomentar una atención no traumática y afectiva. Sin embargo, hay implicaciones de las medidas para controlar la enfermedad en la forma de atención. En este contexto, el trabajo emocional se vuelve esencial, ya que guía el manejo de las emociones del niño y la familia, asociado con el sufrimiento causado por la pandemia y de la experiencia emocional de la enfermera al cuidar.Conclusiones: El trabajo emocional es esencial en pediatría, especialmente en una situación estresante como la pandemia, que requiere la transformación positiva de las experiencias intensas y perturbadoras de las personas en interacción para lograr el bienestar psicosocial

RESUMOObjetivo: Refletir sobre o trabalho emocional em enfermagem pediátrica face às repercussões da COVID-19 na infância e adolescência.Método: Reflexão embasada em aspectos teóricos e evidências científicas do trabalho emocional em enfermagem pediátrica.Resultados: Diante das repercussões da COVID-19 em crianças e adolescentes, cabe ao enfermeiro reconhecê-las e nutrir o cuidado não traumático e afetuoso. No entanto, observam-se implicações das medidas de controle da doença na forma de cuidar. Nesta conjuntura, o trabalho emocional torna-se essencial à medida que orienta a gestão das emoções da criança e família, associadas ao sofrimento causado pela pandemia e à experiência emocional do enfermeiro ao cuidar.Conclusão: O trabalho emocional é imprescindível em pediatria, sobretudo em um momento estressante como o de pandemia, o qual requer a transformação positiva das vivências intensas e perturbadoras das pessoas em interação para o alcance do bem-estar psicossocial.Palavras-chave: Enfermagem pediátrica. Cuidados de enfermagem. Emoções. Infecções por coronavírus. Pandemias.

Document Type Other
Language Portuguese
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