Document details

Realistic simulation in immunization: satisfaction, self-confidence and performance of nursing students

Author(s): Beserra, Eveline Pinheiro ; Camelo, Lana Barroso Melo ; Teles, Liana Mara Rocha ; Barbosa, Jessyca Elaine Chagas ; Cavalcante, Viviane Mamede Vasconcelos ; Gubert, Fabiane do Amaral ; Martins , Mariana Cavalcante

Date: 2020

Origin: Oasisbr

Subject(s): Nursing; Education, Nursing; Simulation Technique; Educational Technology; Professional Training; Immunization.; Enfermagem; Educação em Enfermagem; Simulação; Tecnologia Educacional; Capacitação Profissional; Imunização.


Description

Objective: to analyze satisfaction, self-confidence and performance of nursing students in realistic immunization simulation. Methods: quasi-experimental study, using the Immunization Checklist and Student Satisfaction and Self-confidence in Learning Scale, with 72 students, divided into Group 1 (38 seventh semester students who have not yet been in the field of practice in the Child Health discipline) and Group 2 (34 ninth semester students). Results: there was no difference between groups in terms of immunization performance (t-test: 1.701; p=0.096), as well as in terms of the degree of performance (Likelihood Ratio: 1.939; p=0.164). There was a significant difference when assessing satisfaction and self-confidence in learning (t-test: 2.346; p=0.023). Conclusion: the previous practice of immunization in the field of practice did not influence the performance of nursing students during the realistic simulation, but it did interfere with satisfaction and self-confidence in learning.

Objetivo: analisar satisfação, autoconfiança e desempenho de estudantes de enfermagem em simulação realística de imunização. Métodos: estudo quase experimental, no qual se utilizaram da Lista de Verificação de Imunização e Escala de Satisfação de Estudantes e Autoconfiança na Aprendizagem, com 72 alunos, divididos em Grupo 1 (38 alunos do sétimo semestre que ainda não estiveram em campo de prática na disciplina Saúde da criança) e Grupo 2 (34 alunos do nono semestre). Resultados: não houve diferença entre os grupos quanto ao desempenho em imunização (Teste t: 1,701; p=0,096), bem como no tocante ao grau de desempenho (Razão de Verossimilhança: 1,939; p=0,164). Houve diferença significante ao avaliar a satisfação e autoconfiança no aprendizado (Teste t: 2,346; p=0,023). Conclusão: a prática prévia de imunização em campo de prática não influenciou no desempenho de estudantes de enfermagem, durante a simulação realística, mas interferiu na satisfação e autoconfiança na aprendizagem.

Document Type Journal article
Language Portuguese
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents

No related documents