Document details

TEACHING EVALUATION AS A DEVELOPMENT MECHANISM OF ACADEMIC MANAGEMENT IN PRIVATE HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS

Author(s): Carneiro, Caroline ; Lima, Mauricio Andrade de ; Mussi, Clarissa Carneiro ; de Lima, Carlos Rogério Montenegro ; Martignago, Graciella

Date: 2019

Origin: Oasisbr

Subject(s): Higher Education; IES; Academic Management; Teacher Evaluation.; Enseñanza Superior; IES; Gestión Académica; Evaluación Docente.; Ensino Superior; IES; Gestão Acadêmica; Avaliação Docente.


Description

The study aimed to identify the perception of teachers and students about the process of teacher evaluation carried out in two private higher education institutions. Both primary data, collected through questionnaires and interviews applied to teachers and students, and secondary data, were used as documents of the institutions involved. The results indicate that the teacher evaluation process tends to be structured, suggesting the involvement of the actors that understand the evaluation objectives. It was verified that the teacher evaluation can constitute a relevant instrument for the improvement of the academic management process. 

El estudio objetivó identificar la percepción de docentes y discentes sobre el proceso de evaluación docente realizado en dos instituciones de enseñanza superior privadas. Se han utilizados tanto datos primarios, recolectados por medio de cuestionarios y entrevistas aplicados a docentes y discentes, como datos secundarios, tales como documentos de las instituciones involucradas. Los resultados indican que, el proceso de evaluación docente tiende a ser estructurado, sugiriendo la participación de los actores que comprenden los objetivos de la evaluación. Se constató que la evaluación docente puede constituirse en un instrumento relevante para la mejora del proceso de la gestión académica. 

O estudo objetivou identificar a percepção de docentes e discentes sobre o processo de avaliação docente realizado em duas instituições de ensino superior privadas. Foram utilizados tanto dados primários, coletados por meio de questionários e entrevistas aplicados a docentes e discentes, quanto dados secundários, como documentos das instituições envolvidas. Os resultados indicam que, o processo de avaliação docente tende a ser estruturado, sugerindo o envolvimento dos atores que compreendem os objetivos da avaliação. Constatou-se que a avaliação docente pode constituir-se em um instrumento relevante para a melhoria do processo da gestão acadêmica. 

Document Type Journal article
Language Portuguese
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents

No related documents