Autor(es): Martins, Nuno ; Alvelos, Heitor ; Chatterjee, Abhishek ; Silva, Sara
Data: 2020
Origem: Revista dos encontros internacionais Ergotrip Design
Autor(es): Martins, Nuno ; Alvelos, Heitor ; Chatterjee, Abhishek ; Silva, Sara
Data: 2020
Origem: Revista dos encontros internacionais Ergotrip Design
In the Portuguese panorama, it is evident an inheritance of artisan techniques of high symbolic and historical value. The instruction of manual art prevails with each generation, but fears its eventual extinction by the scarcity of resources. Through this project it is intended to contribute to the revitalization of this artisanal heritage and to promote its dissemination and commercialization through digital means. More specifically, this project consists of the development of a website, in the marketplace format, dedicated exclusively to Portuguese handicraft products. This type of virtual market consists of a platform that functions as a commercial intermediary. In the platform, shopkeepers are given a space and a set of tools to support the dissemination and sale of their products (Turban et al., 2009). In this paper, we begin by describing the project; we analyze from a set of references marketplace; and we present the partial results of the platform under development in this study.
No panorama português, evidencia-se uma herança de técnicas artesanais de elevado valor simbólico e histórico. A instrução da arte manual prevalece a cada geração, mas receia-se a sua eventual extinção pela escassez de recursos. Através deste projeto pretende-se contribuir para a revitalização deste património artesanal e potenciar a sua divulgação e comercialização através dos meios digitais. Mais concretamente, este projeto consiste no desenvolvimento de um website, no formato marketplace, dedicado exclusivamente a produtos artesanais portugueses. Este tipo de mercado virtual consiste numa plataforma que funciona como um intermediário comercial. Na plataforma é disponibilizado aos lojistas um espaço e um conjunto de ferramentas de apoio à divulgação e venda dos seus produtos (Turban et al. 2009). Neste artigo, começamos por descrever o projeto; analisamos de um conjunto de referências marketplace; e apresentamos os resultados parciais da plataforma em desenvolvimento no presente estudo.