Author(s): Cabrita, Isabel ; Marques, Margarida M. ; Ventura, Alexandre ; Carlos, Vânia
Date: 2022
Origin: Indagatio Didactica
Author(s): Cabrita, Isabel ; Marques, Margarida M. ; Ventura, Alexandre ; Carlos, Vânia
Date: 2022
Origin: Indagatio Didactica
After a double-blind peer review process, the five accepted articles are inscribed in the sections 'Curriculum Development and Didactics' and 'Policies and Evaluation in Education'. The three articles assigned to the 'Curriculum Development and Didactics' section are related to teacher education in the contexts of São Tomé and Príncipe, Brazil and Portugal. The diversity also extends to the disciplinary areas covered. Two articles were assigned to the section 'Policies and Evaluation in Education'.
Após processo de revisão por pares duplamente cega, os cinco artigos aceites, inscrevem-se nas secções ‘Desenvolvimento Curricular e Didática’ e ‘Políticas e Avaliação em Educação’. Os três artigos afetos à secção ‘Desenvolvimento Curricular e Didática’ respeitam à formação de professores, nos contextos de São Tomé e Príncipe, Brasil e Portugal. A diversidade ainda se estende às áreas disciplinares visadas. À secção ‘Políticas e Avaliação em educação’ afetaram-se dois artigos.