Autor(es): Lara dos Santos, Beatriz Regina ; Brandt Funcke, Lia ; Ritter Ribeiro, Nair Regina ; Spencer Uebel, Walderez
Data: 2008
Origem: Oasisbr
Assunto(s): Informática; Ensino de enfermagem; Informática no ensino
Autor(es): Lara dos Santos, Beatriz Regina ; Brandt Funcke, Lia ; Ritter Ribeiro, Nair Regina ; Spencer Uebel, Walderez
Data: 2008
Origem: Oasisbr
Assunto(s): Informática; Ensino de enfermagem; Informática no ensino
This article intends to describe the opinion of students about the introduction of the computer as instructional recourse on nursing education. It`s a qualitative work, where it was used the half-structured interview. The subjects was students of the 8° semester of the course of graduation, following the discipline “ Enfermagem em saúde comunitária I” (Nursing on comunitary health) and the dies were working through the comprehensive analysis propose for Bernardes (1991). The experience was pleasuring to the students, mainly to the acquisition and fixing of the contends. All the students liked to use the computer, but the first contact begeted anxiousness on many of them.
Este artigo visa descrever a opinião de alunos sobre a introdução do computados como recurso instrumental no ensino de enfermagem. É um trabalho qualitativo, para o qual foi utilizada a entrevista semi-estruturada. Os sujeitos do estudo foram alunos do oitavo semestre do curso de graduação, cursando a disciplina em Saúde Comunitária I e os dados foram trabalhados através da análise compreensiva proposta por Bernardes (1991). A experiência foi do agrado dos alunos, principalmente para aquisição e fixação de conteúdos. Todos gostaram de usar o computador, porém o primeiro contato gerou ansiedade em muito deles.