Document details

Conceptions of health education practices in the context of Nursing Education

Author(s): Pinheiro, Sâmia Jucá ; Lucas, Francisca Ediquelle Queiroz ; Barreto, Luciana de Fátima ; Cruz, Monara Rochelle Cordeiro Marinho ; Pereira, Francisco Gilberto Fernandes ; Barbosa, Andréa Lopes B

Date: 2016

Origin: Oasisbr

Subject(s): Educação em Saúde; Estudantes de Enfermagem; Educação em Enfermagem


Description

Objective : to understand health education practices in the context of nursing education. Methods : a qualitative study held in a private Higher Education Institution. The participants were 22 subjects who answered a semi- structured interview, whose information was organized and analyzed by the content analysis method. Results : three categories were identified: health education and the nurse as an educator; health education in primary care; and comparison of educational practices in levels of care. Conclusion : the students understood the importance of health education in their training, and felt the need to expand these practices to all health care levels.

Objetivo : compreender as práticas de educação em saúde no contexto da formação em enfermagem. Métodos : estudo qualitativo, realizado em Instituição de Ensino Superior da rede privada. Participaram 22 sujeitos, que responderam a uma entrevista semiestruturada, cujas informações foram organizadas e analisadas pelo método de Análise Conteúdo. Resultados : identificaram-se três categorias: educação em saúde e o enfermeiro como educador; educação em saúde na atenção primária; e comparativo das práticas educativas nos níveis de atenção. Conclusão : o s acadêmicos compreenderam a importância da educação em saúde em sua formação, e sentiam a necessidade de expandir essas práticas para todos os níveis de atenção em saúde.

Document Type Journal article
Language English
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents