Author(s):
Costa, Adérito Manuel Euclides Victor da
Date: 2014
Persistent ID: http://hdl.handle.net/10400.26/6482
Origin: Instituto Politécnico de Setúbal
Subject(s): Aprendizagens musicais, sociais e culturais; Música timorense; Multiculturalidade; Papel do professor; Papel dos músicos; Relatório de projeto de investigação; Relatório de estágio; The musical, social and cultural learnings; The Timorense music; The multiculturalism; The role of the teacher; The role of the mucisians
Description
Mestrado em Ensino de Educação Musical no Ensino Básico
O projeto educativo intitulado “Música Timorense no 2º ciclo: Aprendizagens Artísticas e Culturais” envolveu a interação de música e danças timorenses no contexto de uma turma de 6 ano. A investigação baseou-se numa metodologia qualitativa, com recurso a entrevistas, notas de campo e textos escritos, visando compreender, de uma forma aprofundada, as aprendizagens práticos junto dos estudantes envolvidos. Do trabalho realizado, podemos concluir que os objetivos propostas as práticas musicais timorenses tiveram impactos positivos nas aprendizagens, musicais, sociais e culturais dos estudantes foram largamente alcançadas.
The education project entitled “Timorese Music in secondary school: The Artistic and Cultural Learning Process”, involved the interaction of music and dances Timorese in the context of a class of grade 6th. The research was based on a qualitative methodology, incorporating interviews, field notes and written texts, so as to thoroughly understand the involvement of the students in that school. The results of this study may thus be useful to future researchers who wish to develop further studies in this subject matter, which is rarely addressed, as well as assist researchers to develop new forms of action and intervention in such cases.