Author(s): Francisco, Pedro Miguel Ramos
Date: 2014
Persistent ID: http://hdl.handle.net/10174/10910
Origin: Repositório Científico da Universidade de Évora
Subject(s): Música vocal; Ópera; Língua portuguesa; Vocal music; Opera; Portuguese
Author(s): Francisco, Pedro Miguel Ramos
Date: 2014
Persistent ID: http://hdl.handle.net/10174/10910
Origin: Repositório Científico da Universidade de Évora
Subject(s): Música vocal; Ópera; Língua portuguesa; Vocal music; Opera; Portuguese
Este estudo pretende focar-se na forma como a língua Portuguesa é posta em música, no caso particular de Óperas do século XXI. A análise é do ponto de vista composicional e têm como objectivo final a composição de uma Ópera. Na análise desta Óperas será usado uma linguagem gramatical na tentativa de verificar se as regras gerais de gramática foram respeitadas e como foram tratados os elementos que, no texto, mais importância têm para a assimilação da mensagem; The Portuguese language in the XXI century Opera: the example of Christopher Bochmann and Pedro Amaral ### Abstract: This study intends to focus on how the Portuguese language is placed in music, in the particular case of the XXI century Operas. The analysis is on a compositional viewpoint and aims the final composition of an opera. In this analysis of the Operas will be used a grammar language is an attempt to verify which rules were respected and how were treated the elements in the text that are more important for the assimilation of the message.