Author(s):
Ramos, Ana Rita Anão Aurélio
Date: 2015
Persistent ID: http://hdl.handle.net/10174/12544
Origin: Repositório Científico da Universidade de Évora
Subject(s): Professor; Prática de ensino; Desenvolvimento profissional; Aluno; Ensino-aprendizagem; Teacher; Teaching practice; Professional development; Student; Teaching and learning
Description
Este documento, intitulado “ Relatório da Prática de Ensino Supervisionada relativo ao ano letivo 2013/2014 na Escola Secundária André de Gouveia, em Évora”, foi realizado no âmbito do Mestrado em Ensino de Português no 3º Ciclo do Ensino Básico e Ensino Secundário e de Espanhol nos Ensinos Básico e Secundário, sob orientação do Professor Doutor Paulo Costa. Tem como principais objectivos: apresentar e reflectir sobre os documentos que norteiam o trabalho docente e apresentar e reflectir sobre a prática lectiva realizada na Escola Secundária André de Gouveia, no ano lectivo 2013/2014. O relatório divide-se em cinco capítulos: A – Preparação científica, pedagógica e didáctica; B – Caracterização do Contexto Escolar onde decorreu a Prática Lectiva; C – Planificação e condução de aulas e Análise da prática de ensino; D – Participação na escola; E – Desenvolvimento Profissional; ABSTRACT: This document entitled "Report of Supervised Teaching Practice for the school year 2013/2014 in André de Gouveia Secondary School in Evora" was held under the Master of Teaching Portuguese in the 3rd Cycle of Basic Education and Secondary Education and Spanish in Primary and Secondary Education, under the supervision of the University teacher Professor Paulo Costa. Its main objectives are: to present and reflect on the documents that guide the teaching work and present and reflect on teaching practices held at André de Gouveia Secondary School in the academic year 2013/2014. The report is divided into five chapters: A - Scientific, pedagogical and didactic preparation; B - Characterization of School Context ensued classroom practice; C - Planning and conducting classes and analysis of teaching practice; D - Participation in school; E - Professional Development.