Author(s):
Lemos, Inês Carvalho e
Date: 2015
Persistent ID: http://hdl.handle.net/10400.22/8923
Origin: Repositório Científico do Instituto Politécnico do Porto
Subject(s): Site-specific; Dança-teatro; Natureza; Humanidade; Contemporaneidade; Estimulação sensorial; Público; Tanztheater; Nature; Mankind; Contemporaneity; Sensory stimulation; Audience
Description
Este trabalho pretende descrever e explicar o processo de criação da performance Nothing Specific. Esta criação engloba conceitos como o trabalho site-specific, a aplicação do método criativo de Anna Halprin – ciclos RSVP – e a inclusão de ferramentas de composição da dança-teatro como postuladas por Pina Bausch. Tem, como ponto de partida, os ideais estéticos de Zygmunt Bauman relativos ao amor líquido e pretende explorar a relação do ser humano com ele próprio e com os elementos naturais que o rodeiam, numa época conturbada pelo excesso de estimulação tecnológica, adormecedora de sentidos e sensações.
This study intends to describe and explain the criative process of the performance Nothing Specific. This criation envolves concepts such as site-specific work, the application of Anna Halprin’s creative method – RSVP cycles – and the inclusion of tanztheater composition tools as postulated by Pina Bausch. It has, as a starting point, the aesthetic ideals of Zygmunt Bauman concerning liquid love and it intends to explore the human being’s relationship with himself and the natural elements around him, at an era conturbed by the excess of techological stimulation, wich numbs our feelings and sensations.