Document details

Factors that influence users to take part in WeChat marketing activities

Author(s): Li, Junying

Date: 2015

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10071/11443

Origin: Repositório do ISCTE-IUL

Subject(s): WeChat; WeChat marketing; Behavior intention; Technology acceptance model; Intenção de comportamento; Modelo de aceitação tecnológica


Description

With the penetration of smart phones and mobile Internet, Instant Message Tool is one of the important channels that was developed in order to meet the communication need. Diven by the strong demand, WeChat is the fastest growing Instant Message Tool, and gradually replace the others such as QQ, Weibo, becomes the most popular one in China. Since WeChat has been released new version with functions for busniess, WeChat marketing has started to become a hot topic which concerned by many enterprises. Enterprises push information and hold activities by using WeChat functions such as “Subscription Account”, “QR Code”, in order to obtain more attention and reach more sales. The purpose of this dissertation was to study factors that will influence users’ partipation in WeChat Marketing. Based on the Technology Acceptance Model, marketing features and social characteristics are also considered in the research model. After running Factor Analysis, Usage Performance, Privacy Concern, Perecived Entertainment, Perceived Interactive, Subjective Norm, Perceived Behavioral Control were the new independent variables; Attitude as the immediate variable; Behavior Intention as the dependent variable. Final result shows that Usage Performance has significant positive impact on Attitude and Behavior Intention. Perecived Entertainment and Perceived Interactive have significant positive impact on Attitude. However, Privacy Concern has not significantly influence on Attitude. Subjective Norm has significant impact on Attitude and Behavior Intention, while Perceived Behavioral Control has not significantly influence on Attitude and Behavior Intention.

Com a penetração de smartphones e Internet móvel, Ferramentas de Mensagens Instantâneas tornam-se num dos mais importantes canais desenvolvidos de forma a satisfazer a necessidade de comunicação. Derivado pela forte procura, WeChat é a ferramenta de mensagens instantâneas com maior crescimento, gradualmente substituindo outras plataformas como QQ e Weibo, tornando-se num dos mais populares na China. Desde o surgimento do WeChat com novas funções para os negócios, o seu marketing tem começado a ser um importante tópico de análise por muitas empresas. As empresas enviam informação e mantêm actividades usando a opção de “Registar Conta” e “código QR”, de forma a obter maior atenção e obter mais vendas. O objectivo desta dissertação consiste em estudar os factores que influenciam a participação dos usuários no marketing do WeChat. Com base no Modelo de Aceitação Tecnológica, recursos de marketing e características sociais também são considerados no modelo de pesquisa. Depois de executar uma análise factorial, as variáveis independentes foram Desempenho de Uso, Preocupação com a Privacidade, Entreternimento Percebido, Interactividade Percebida, Norma Subjectiva, Controlo Comportamental Percebido; tendo como variável imediata Atitudes, e Intenção de Comportamento como variável dependente. Os resultados finais mostram que o Desempenho de Uso tem um impacto positivo significativo nas Atitudes e Intenção de Comportamento. Entertenimento Percebido e Interactividade Percebida têm um impacto positivo significativo nas Atitudes. No entanto, a Preocupação com a Privacidade não tem influência significativa nas Atitudes. Normas Subjectivas têm um impacto significativo nas Atitudes e Intenção de Comportamento, enquanto que o Controlo Comportamental Percebido não tem influência significativa nas Atitudes e Intenção de Comportamento.

JEL Classification M3 M31

Document Type Master thesis
Language English
Advisor(s) Silva, Rui Vinhas da
Contributor(s) Li, Junying
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