Document details

Monitorização da introdução do International Baccalaureate Programme numa organização escolar: O caso do St. Peter’s International School

Author(s): Guerra, João Daniel Gonçalves

Date: 2016

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10071/12672

Origin: Repositório ISCTE

Subject(s): Internacionalização do ensino superior; Curriculum Vitae; Migração; Integração escolar; Globalização; National curriculum; International curriculum; Migration; Integration; Access to higher education; Portuguese language for foreigners


Description

A globalização é um processo multidimensional através do qual as pessoas e as empresas trocam ideias, realizam transações financeiras e comerciais e difundem aspetos culturais à escala planetária. Neste sentido, em Portugal, a instituição social “Escola” deverá ser capaz de se adaptar a este novo contexto, preparando-se para receber e formar alunos de proveniências socioeconómicas cada vez mais diferentes e de diferentes partes do mundo. É neste contexto que surge este projeto de intervenção, monitorizando a introdução do currículo internacional – International Baccalaureate Diploma Programme – numa organização escolar portuguesa.

Globalization is a multidimensional process through which people and businesses exchange ideas, conduct financial and business transactions and divulge cultural aspects on a global scale. In this sense, in Portugal, "school" as a social institution should be able to adapt to this new context, preparing to receive and train students from increasingly different socio-economic backgrounds and from different parts of the world. It is in this context that this project arises, monitoring the introduction of an international curriculum - International Baccalaureate Diploma Programme – in a Portuguese school organization.

Document Type Master thesis
Language Portuguese
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents

No related documents