Document details

O papel das marcas nas dinâmicas sociais online: análise da presença das marcas concorrentes Pepsi e Coca-Cola, no facebook em Portugal

Author(s): Mariano, Ana Filipa Costa

Date: 2016

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10071/12804

Origin: Repositório ISCTE

Subject(s): Comunicação; Marca; Rede social; Comunidade; Dinâmica social; Análise comparativa; Brands on facebook; Brand online communities; Coca-Cola on facebook; Pepsi on facebook


Description

presente dissertação pretende analisar a presença das marcas de grande consumo na rede social Facebook em Portugal, tendo por base o case study das marcas concorrentes Pepsi e Coca-Cola enquanto representantes do setor. A presença de marcas nas redes sociais é um tema atual, que levanta questões quanto à sua relevância e aceitação pelos utilizadores. Esta investigação permite-nos perceber a forma como os consumidores vêm esta situação, assim como, compreender quais as motivações que os levam a seguir marcas no Facebook. Da perspetiva dos gestores de comunidades e marketeers fornece conclusões relativamente à tipologia de conteúdo suscetível de criar maior interação com os targets.

This thesis aims to analyze the presence of mass consumer brands on Facebook in Portugal. It is based on the case study of the competitors Pepsi and Coca-Cola as industry representatives. The presence of brands on social networks is a current issue that raises questions regarding its relevance and acceptance by users. This research allow us to understand how consumers accept this issue as well as understand what the motivations that lead them to follow brands on Facebook. From the perspective of community managers and marketeers, it provide conclusions regarding content necessary to create greater interaction and engagement with the targets.

Document Type Master thesis
Language Portuguese
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents

No related documents