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Deception behaviors in the social and professional networking websites in the scope of the recruitment processes

Author(s): Ramalho, Inês Filipa Fernandes

Date: 2016

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10071/13169

Origin: Repositório ISCTE

Subject(s): Recruitment online; Recruitment process; Information online; Deception; Rede social; Recrutamento de pessoal; Fraude; Gestão de recursos humanos


Description

For the past years, the growth of the networking websites - social and professional has been massive around the world. The innovation and evolution of the technology in the societies have been making a huge impact in the organizations, in particular, in the recruitment processes of the human resources departments. This study is focused on the information that is provided on the social and professional online platforms by individuals in the scope of the recruitment processes, as well as the credibility of the same. With the intention of understand if the individuals provide real information, one of the main goals of this research is to realize the deception behaviors of the individuals when posting information in the online platforms. To give answer to the questions of research and the established goals, it was performed a quantitative analysis and was used has instrumentation of collecting data an online questionnaire that was applied to a composite sample of 340 individuals.

Ao longo dos últimos anos o crescimento das plataformas online - sociais e profissionais tem sido massivo por todo o mundo. A inovação e evolução das tecnologias nas sociedades têm vindo a ter um enorme impacto nas organizações, em particular nos processos de recrutamento na área dos Recursos Humanos. Esta investigação é focada na informação disponibilizada nas plataformas online sociais e profissionais que é fornecida pelos indivíduos no âmbito de processos de recrutamento, bem como a veracidade da mesma. Com a intenção de compreender se os indivíduos disponibilizam informação real, um dos principais objetivos deste estudo é entender os comportamentos de logro por parte dos indivíduos relativamente à informação disponibilizada nestas mesmas plataformas online. Para dar resposta às questões de investigação e aos objetivos estipulados, foi efetuada uma análise quantitativa, e como instrumento de recolha de dados foi utilizado um questionário online aplicado a uma amostra composta por 340 sujeitos.

Document Type Master thesis
Language English
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