Document details

Employer branding in the chinese public hospital

Author(s): Jiaxin, Luo

Date: 2017

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10071/14494

Origin: Repositório do ISCTE-IUL

Subject(s): Gestão de recursos humanos; Recrutamento de pessoal; Estabelecimento hospitalar público; Trabalho de projeto; China; Recruitment; Employee retention; Employer branding; Instrumental-symbolic framework; Public hospitals; Retenção de empregado; Branding empregador; Quadro instrumental-simbólico; Hospitais públicos; Domínio/Área Científica::Ciências Sociais; Domínio/Área Científica::Ciências Sociais; Domínio/Área Científica::Ciências Sociais


Description

The present study aims to investigate the instrumental- symbolic framework as a package for analyzing employer branding under Chinese context, a non-Western culture. Specifically, we examine the relative importance of perceived instrumental and symbolic attributes as an employer in public hospitals between two groups of individuals (211 final-year students and 200 current employed doctors). First, results show that instrumental and symbolic attributes are significantly related to hospital’s attractiveness as an employer, while symbolic trait inferences can explain incremental variance in employer attraction beyond instrumental attributes. Second, although attributes explain similar portions of the variance in two groups, the significant variables within the dimensions perform divergently. In addition, potential applicants have more favorable perceptions of both instrumental and symbolic attributes than current employed doctors. Finally, implications for employer branding practices and limitations for future researches are discussed.

O presente estudo tem por objetivo investigar o quadro instrumental e simbólico, em conjunto, de maneira a analisar a marca de empregador no contexto chinês, uma cultura não ocidental. Mais especificamente, examinamos a importância relativa dos atributos instrumentais e simbólicos distinguidos como empregadores em hospitais públicos entre dois grupos de indivíduos (211 estudantes de último ano e 200 médicos atualmente empregados).Os primeiros resultados mostram que os atributos instrumentais e simbólicos são significativamente relacionados com a atractividade empregadora do hospital. As interferências dos traços simbólicos podem, quanto a elas, explicar a variância incremental na atractividade do empregador além dos atributos instrumentais. Em segundo lugar, embora os atributos expliquem porções similares da variância nos dois grupos, as variáveis significativas dentro desses mesmos atuam divergentemente. Além do mais, candidatos potenciais têm percepções mais favoráveis dos atributos instrumentais e simbólicos comparativamente aos médicos atualmente empregados. Finalmente, são discutidas implicações para práticas de branding de empregador e limitações para futuras investigações.

JEL Classificação: J44, M51

Document Type Master thesis
Language English
Advisor(s) Ferreira, Aristides Isidoro
Contributor(s) Jiaxin, Luo
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