Document details

UPAJE: desafios para o futuro

Author(s): Fernandes, Pedro Jorge do Carmo Francisco Morgado

Date: 2012

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10071/3367

Origin: Repositório do ISCTE-IUL

Subject(s): Projecto de expansão; Associação sem fins lucrativos; Campos de férias; Viabilidade financeira; Business plan; Non-profit organization; Holiday camps; Financial feasibility


Description

Este plano de negócio tem como finalidade apresentar e fundamentar uma estratégia de inovação e expansão para a UPAJE, associação sem fins lucrativos que apoia, dinamiza e promove actividades dirigidas a crianças, jovens, adultos e idosos com o objectivo de contribuir para o desenvolvimento pessoal e para uma boa integração social dos vários públicos-alvo. Com base na revisão de literatura, quadro de referência (composto pelas áreas demográfica, económica, legal e sócio-cultural), análise de mercado, análise interna e competitiva foi definida uma estratégia de desenvolvimento de forma a potenciar o crescimento desta entidade. Neste trabalho são identificados os grandes desafios que se colocam actualmente à UPAJE, nomeadamente a necessidade de quebrar a sazonalidade das suas receitas, muito concentradas no Verão, e a possibilidade de aumentar a capacidade de alojamento que a associação dispõe, de forma a satisfazer a procura que tem especialmente nesse período. Com esse intuito é delineada uma estratégia organizacional que permita uma maior regularidade das receitas da UPAJE ao longo do ano e é feito o estudo de viabilidade financeira de um projecto de expansão do actual Centro de Férias da associação. O estudo global aqui apresentado permite concluir que existe mercado para um projecto mais ambicioso da associação. O projecto é viável financeiramente, e desse modo, a sua concretização deve ser implementada pelos dirigentes da UPAJE.

The purpose of this business plan is to present and substantiate an innovative and expansive strategy for UPAJE, a non-profitable association that supports, encourages and promotes activities for children, young people, adults and elderly, with the aim to contribute to the personal development and positive social integration of the most diversified targeted public. Based on the reference’s frame (composed by demographic areas, economics, legal and socio-cultural) market analysis, internal and competitive analysis, a developmental strategy has been defined in order to strengthen the growth of this entity. This presentation will identify the biggest challenges that UPAJE is facing, including the need to break income’s seasonality, mostly concentrated in the Summer time, and the ability to expand the accommodation’ space that they currently own, in order to satisfy the high demand especially during this period. Based on this purpose is outlined an organizational strategy that allows a bigger regular income of UPAJE throughout the year and a financial feasibility study will be made of a project to expand the actual association’s Holiday Camp. The hereby presented global study concludes that there is market for a more ambitious association’s project. This project is financial feasible, therefore the initiative should be implemented by UPAJE leading members.

Document Type Master thesis
Language Portuguese
Advisor(s) Inácio, Pedro Leite; Martins, Luís Matos
Contributor(s) Fernandes, Pedro Jorge do Carmo Francisco Morgado
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents

No related documents