Document details

A Padaria Portuguesa : what’s next? : the effect of the network, brand and distribution on expansion

Author(s): Carvalho, Marta Rita Ferreira de

Date: 2016

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10400.14/20539

Origin: Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica Portuguesa

Subject(s): Expansion; Brand standardization; Indirect network effect; Market development; Breakeven point; Distribution strategy; Expansão; Standardização da marca; Efeito de rede indirecto; Desenvolvimento de mercado; Ponto de Breakeven; Estratégia de distribuição; Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão


Description

Concept bakeries have become a big trend among Lisbon residents in the last years. With a sophisticated design, above-average quality products and a properly trained staff, these bakeries are differentiating themselves through the customer experience they offer. Since 2010, A Padaria Portuguesa was able to build a consistent brand in the sector and, despite the financial crisis in the country, it became the fifth Portuguese company with the biggest growth in 2015. In order to keep its prosperity and to overcome the market saturation in the Portuguese capital, the expansion is inevitable and Oporto is the first city considered for this next step. Taking into account the chain’s current distribution and brand strategies, Nuno Carvalho and Sílvia Cavalinhos (A Padaria Portuguesa’s CEO and marketing director) organized a meeting with all the team managers. It is up to the team to analyze and decide on the possibility of brand standardization and on the investment of a new production center in a context of expansion to Oporto.

As padarias com conceito tornaram-se uma tendência entre os Lisboetas nos últimos anos. Com um design sofisticado, produtos de qualidade superior e empregados devidamente formados, estas padarias diferenciam-se através da experiência que oferecem ao cliente. Desde 2010, A Padaria Portuguesa conseguiu construir uma marca consistente dentro do sector e, apesar da crise económica no País, conseguiu ser a quinta empresa portuguesa com maior crescimento em 2015. De forma a manter a prosperidade e a ultrapassar a saturação do mercado na capital portuguesa, a expansão é inevitável e o Porto é a primeira cidade considerada para este próximo passo. Tendo em conta as actuais estratégias da marca e de distribuição, Nuno Carvalho e Sílvia Cavalinhos (o CEO e a directora de marketing d’A Padaria Portuguesa) organizaram uma reunião com todos os membros de gestão. Cabe agora à equipa de gestores a análise e decisão da possibilidade de standardização da marca e no investimento num novo centro de produção neste contexto de expansão para o Porto.

Document Type Master thesis
Language English
Advisor(s) Marcos, Paulo Alexandre Gonçalves; Cavalinhos, Sílvia
Contributor(s) Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica Portuguesa
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents

No related documents