Author(s):
Reis, Catarina Nabais da Costa
Date: 2010
Persistent ID: http://hdl.handle.net/10773/1430
Origin: RIA - Repositório Institucional da Universidade de Aveiro
Subject(s): Ensino multimedia; Ensino das ciências; Actividades de aprendizagem; Inovação educativa
Description
O presente trabalho procura analisar a importância e pertinência das visitas de estudo virtuais, como actividades de enriquecimento curricular, nas geociências. Pretende reflectir sobre a natureza inclusiva deste tipo de actividades, na sua componente didáctica, social e económica e estabelecer uma interligação entre as potencialidades da multimédia, das novas tecnologias da informação e comunicação e os conteúdos programáticos previstos no programa curricular da disciplina de Ciências Naturais, no 3º ciclo, de forma a compreender as mais valias que essas ferramentas e/ou serviços podem aportar para as aprendizagens dos alunos nesse contexto ABSTRACT: The present study aims to analyse the importance and relevance of virtual field trips as an enrichment curricular activity in geosciences area. It intends to reflect about the inclusive nature of this type of activities, from different perspectives, such as didactic, social and economic views. It also intends to establish an interconnection between the potentialities of the multimedia, the new technologies of information and communication and the scholar programs foreseen in Portuguese Nature Science’s curricular program, for the 3rd school circle, in order to understand the added value that these tools and/or services can bring to the pupil’s learning skills.