Document details

The significance of knowing preferred learning styles in primary foreign language learning

Author(s): Florença, Ema Freitas

Date: 2017

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10362/21777

Origin: Repositório Institucional da UNL

Subject(s): Learning styles; Primary education; English as a foreign language; Teaching approaches; Estilos de aprendizagem,; Ensino primário; Inglês como língua estrangeira; Abordagens de ensino; Domínio/Área Científica::Humanidades::Línguas e Literaturas; Domínio/Área Científica::Humanidades::Línguas e Literaturas; Domínio/Área Científica::Humanidades::Línguas e Literaturas


Description

In an attempt to search for ways to help me as a teacher and to do my job in helping students how to learn a foreign language, this report describes a project which investigated how learning styles can contribute to that objective in primary education. For this purpose, a learning style questionnaire was administered to all 18 students in the study, to determine their learning style. Furthermore, a teacher’s diary was kept to register any important events, reactions, thoughts, as well as weekly reflections for the supervisor. Afterwards, activities were adopted to meet students’ preferences and thus enhance their potential for success. The results indicated that students have more than one learning style and it is thus important to vary activities to successfully reach all students’ expectations. This is of great importance for me as a teacher, especially when I am selecting activities and planning lessons.

Numa tentativa de procurar novas abordagens que me ajudassem a desempenhar melhor as minhas funções como professora e que é o de ajudar os alunos a aprender uma língua estrangeira melhor, este relatório descreve um projeto que procura saber como é que os estilos de aprendizagem podem contribuir para este objectivo no ensino primário. Neste sentido foi administrado um questionário de estilos de aprendizagem aos 18 alunos do estudo, para determinar os seus estilos de aprendizagem. Adicionalmente, dei início a um diário de professor onde registei quaisquer acontecimentos importantes, reacções e pensamentos. Consequentemente, foram adoptadas as actividades para que melhor se adequassem ao estilo de aprendizagem dos alunos e desta forma elevar o seu potencial sucesso. Os resultados indicam que os alunos têm mais do que um estilo de aprendizagem e por esta razão é necessário ter vários tipos de actividades para conseguir alcançar com sucesso as expectativas de todos os alunos.

Document Type Master thesis
Language English
Advisor(s) Mourão, Sandie Jones; Matos, Ana Gonçalves
Contributor(s) Florença, Ema Freitas
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents

No related documents