Author(s):
Paulon, Lucas
Date: 2016
Persistent ID: http://hdl.handle.net/10400.6/5854
Origin: uBibliorum
Subject(s): Comportamento do Jogador; Design de Jogos; Psicologia Cognitiva; Satisfação dos Jogadores; Sistemas de Recompensa; Domínio/Área Científica::Humanidades::Artes
Description
This dissertation had the objetive to relate elements from cognitive psychology with game design. For this purpose, it was discussed some features that constitutes a game, game design in order to create a good playing experience for players, presented persuasion strategies and thus how rewards given to players may keep them interested in the game and influence their behavior. To conclude, a list has been created with elements that were discussed and identified as being relevant in creating a good game experience. Besides, data collected from an online form done with players, with a total of 182 answers, was analysed for the sake of testing some hypotheses and concluding that challenge difficulty, player choices and playing with friends are important features.
Este trabalho teve como objetivo tentar encontrar elementos da psicologia cognitiva e os associar com design de jogos. Para isso foi demonstrado o que são jogos, seu game design para criação de uma boa experiência de jogo aos jogadores, demonstração de elementos de persuasão e então como as recompensas fornecidas aos jogadores podem mantê-los interessados no jogo e influenciar seu comportamento. Por fim, foi criada uma tabela com elementos que foram discutidos e identificados como importantes para possibilitar uma boa experiência de jogo. Além disso, dados coletados de um questionário online, realizado com jogadores e obtidas 182 respostas, foram analisados afim de testar algumas hipóteses e concluímos que dificuldade do desafio, escolhas e jogar com amigos são fatores importantes.