Document details

Eu e meu bairro: fragmentos comunicacionais na escrita do urbano

Author(s): Matos, Daniela

Date: 2019

Origin: Oasisbr

Subject(s): Escrita; Politica; Conhecimento


Description

The article tries to understand the transformative dimension of writing undertaken by youth living in peripheral parts of the city from the analysis of the material identified as "Diário Criativo " in tension with officials and media texts. From the perspective presented here these young people's writing enable us to visualize a world that were invisible, unspoken, and it causes the appearance of a new organization of sensitive, also capable of operating changes in the hegemonic regime of visibility while is constitutes a new shareable common set. The diary are exercises of a new map that offers the reader a complex knowledge production about a particular place. Thus, it considers this diary as a text and as a map, and therefore a text-map in order to locate, making places become visible, as well as the practical of the subjects

O artigo busca compreender a dimensão transformadora da escrita empreendida por jovens moradores de espaços periféricos da cidade a partir da análise do material identificado como "Diário Criativo", em articulação e tensionamento com textos oficiais e midiáticos. Na perspectiva aqui apresentada a escrita desses jovens é capaz de visibilizar um mundo antes invisível, não dito, e provocar o aparecimento de uma nova organização do sensível capaz, também, de operar transformações no regime de visibilidade hegemônico ao constituir um novo conjunto comum compartilhável. Os “Diários” são compreendidos enquanto exercícios de uma nova cartografia que oferece ao leitor uma produção de conhecimento complexa sobre determinado lugar. Desse modo, o consideramos enquanto um texto e um mapa, portanto, um mapa-texto que visa localizar, tornando visível lugares assim como as práticas dos sujeitos

Document Type Journal article
Language Portuguese
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents