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Responsabilidade social empresarial: como estratégia de marketing ou de sustentabilidade

Author(s): Oliveira, Elisa Andrade de

Date: 2012

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10400.5/13301

Origin: Repositório da UTL

Subject(s): Social responsibility; Responsabilidade social


Description

The present i nvestigation starts by regarding the main question '' I s the Corporate Social Responsibility (CSR) a Marketing strategy or sustainability strategy?. The goal of this investigation is to describe what identify CSR practices in companies. To study the perception on CSR and sustainability practices by employee's in their companies. Portugal Telecom (PT) was the chosen company. This study regards CSR economic and sociological theories, describe CSR in PT, identifying PT's internal and external CSR, as well CSR practices perceived by PT employees. ln this study we will address concepts related with Social Responsibility, as well as ali its dimensions.

Perante a principal questão de saber se a Responsabilidade Social Empresarial (RSE) se afirma como uma estratégia de Marketing ou de Sustentabilidade, foi realizada a presente investigação. Com o objetivo de identificar o que caracteriza as atuais práticas de RSE numa empresa, analisar o conjunto de perceções que os colaboradores interiorizam sobre práticas de Sustentabilidade e RSE e promovidas pela empresa. A e mpresa escolhida foi Portugal Telecom. Ao longo do estudo, para além de serem abordadas teorias quer económicas e sociológicas, caracteriza a RSE na PT, identificando em que medida são desenvolvidas pela PT ações internas e externas de RSE, assim como os colaboradores da PT as percepcionam. Neste estudo podemos encontrar conceitos relacionados com a Responsabilidade Social , bem como as suas dimensões.

Mestrado em Gestão Estratégica

Document Type Master thesis
Language Portuguese
Advisor(s) Santos, Maria João Ferreira Nicolau dos
Contributor(s) Oliveira, Elisa Andrade de
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