Document details

KPIs as a measure for quality in master data

Author(s): Miranda, Inês Brás de Moura Duarte

Date: 2017

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10400.5/14590

Origin: Repositório da UTL

Subject(s): Key Performance Indicators; Qualidade dos Dados; Master Data de Recursos Humanos; Master Data; Indicadores de Performance; Data Quality; Human Resources Master Data; Performance Measures


Description

Mestrado em Gestão de Sistemas de Informação

Numa época em que as empresas estão a dar mais e mais importância à implementação de sistemas de informação para suportar o seu negócio, o termo Master Data está a tornar-se mais usual uma vez que concerne a informação mais importante de uma empresa (p.e. dados de clientes e colaboradores). Manter níveis elevados de qualidade para estes dados é um desafio que precisa de ser medido através de indicadores de performance (p.e. Key Performance Indicators). O presente estudo tem o objetivo de investigar a definição, cálculo, divulgação e uso de Key Performance Indicators numa empresa multinacional. Para este propósito, uma formação de 6 meses foi providenciada pela empresa para explicar como calcular estes valores e como obter toda a informação necessária relativamente a estes indicadores dentro do departamento de Recursos Humanos. A análise mostrou que, apesar dos KPIs existentes estarem bem definidos e serem bem calculados, não são suficientes para incluir todas as classes de master data e são também muito abrangentes, tornando quase impossível que seja encontrada a raíz do problema dos RH na empresa.

In a time where companies are giving more and more importance to the implementation of information systems to support their businesses, the term Master Data is becoming more usual since it concerns the core information of a company (e.g. customer and employee data). Maintaining the highest quality for this data is nevertheless a challenge that needs to be measured through performance measures (for example: Key Performance Indicators). The present case study has the purpose of investigating the definition, calculation, divulgation and use of Key Performance Indicators within a multinational company. To this end, a training of 6 months was provided by the company to teach participants how to calculate these values and also how to obtain all the necessary information regarding these indicators within the Human Resources department. The analysis showed that, even though the existing KPIs are well defined and calculated, they are not enough to include all existing master data classes and are also too wide-ranging, making it almost impossible to find the root of the HR problems within the company.

Document Type Master thesis
Language English
Advisor(s) Lucas, Ana
Contributor(s) Repositório da Universidade de Lisboa
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents

No related documents