Author(s):
Duarte, Nuno Alexandre Cordeiro
Date: 2011
Persistent ID: http://hdl.handle.net/10400.5/4571
Origin: Repositório da UTL
Subject(s): Estratégia; Competitividade; Sustentabilidade; Performance; vantagens Competitivas; Strategy; Competitiveness; Sustainability; Competitive Advantage
Description
Mestrado em Marketing
A sustentabilidade da performance das empresas pode ter variações ao longo do tempo. Perceber como a gestão de topo e a estratégia traçada influenciam essa sustentabilidade foi o mote deste estudo, tendo em conta as vantagens competitivas, optimização interna de estruturas e activos, bem como a estratégia seguida junto dos potenciais clientes, no sentido de reforçar os atributos diferenciadores, tanto ao nível do mercado em que estão integrados, como ao nível dos activos humanos e das condições estruturais da empresa. Uma observação atenta do mercado e das potencialidades e limitações das empresas permite traçar estratégias integradas e com maior potencial de sucesso e consequente competitividade num mercado cada vez mais desafiante.
The sustainability of companies' performance can have variations over time. Understand how the top management and strategy drawn influence that sustainability was the theme of this study, taking into account the competitive advantage, optimization of internal structures and assets, as well as the strategy followed to potential customers, to reinforce the distinctive, both in the market that are integrated, as well as the level of human assets and structural conditions of the company. Close observation of the market and the potential and limitations allows companies to devise strategies and integrated with the greatest potential for success and consequent competitiveness in an increasingly more challenging.