Author(s):
Tadeu, Inês Cristina Reis
Date: 2014
Persistent ID: http://hdl.handle.net/10400.5/8129
Origin: Repositório da UTL
Subject(s): Comunicação Integrada de Marketing; Plano de Comunicação Integrada de Marketing; Integrated Marketing Communication; Plan of Integrated Marketing Communication
Description
Mestrado em Marketing
Este trabalho de projecto é um Plano de Comunicação Integrada de Marketing para o Instituto de Investigação e Tecnologia em Ciências da Construção - ITeCons, sediado em Coimbra. Para a sua realização, adoptou-se o modelo conceptual de Clow e Baack (2012). Os objectivos do plano são: (1) contribuir para o aumento da notoriedade da empresa, fortalecendo a sua imagem como empresa de referência, (2) atrair 25% de novos clientes (empresas ou individuais) fidelizando os já existentes, (3) aumentar em 20% o número de colaboradores e (4) aumentar a satisfação dos seus colaboradores. Com estes fins, pretende-se atingir os seguintes públicos-alvo: (1) colaboradores do ITeCons, (2) actuais e potenciais clientes: profissionais da área de construção, arquitectos, engenheiros, empresas públicas, (3) associados, (4) fornecedores, (5) instituições de referência na área de negócio do ITeCons e (6) os media. As áreas previstas de actuação são: (1) comunicação interna; (2) comunicação financeira; (3) publicidade; (4) promoção; (5) comunicação do produto/serviço; (6) comunicação com os media; (7) comunicação online; (8) eventos; (9) experience marketing e (10) data base marketing. O plano será avaliado com recurso a: (1) análise do número de novos clientes, (2) análise de facturação e (3) análise do fluxo das redes socais em que o ITeCons estará presente.
This project presents an Integrated Marketing Communication Plan for the Institute for Research and Technological Development in Construction Sciences - ITeCons, headquartered in Coimbra. We adopted the conceptual model of Clow and Baack (2012). The objectives of the plan are: (1) contribute to increase the awareness of the company, strengthening its image as a reference company, (2) attracting 25% of new clients (companies or individuals) and promoting the loyalty of existing ones, (3) increase 20% in the number of employees and (4) increase employee satisfaction. With these purposes, it is intended to achieve the following target audiences: (1) employees of ITeCons, (2) current and potential clients: construction professionals, architects, engineers, public companies, (3) members, (4) suppliers, (5) leading institutions in the area of ITeCons business and (6) the media. The areas of operation provided are: (1) internal communication; (2) financial reporting; (3) advertising; (4) promotion; (5) communication of product / service; (6) communication with the media; (7) communication online; (8) events; (9) marketing experience and (10) database marketing. The plan will be evaluated using: (1) analysis of the number of new customers, (2) analysis of billing and (3) flow analysis of social networks where ITeCons is present.