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Impact of China's entry into the World Trade Organization on the portuguese textile and clothing industry

Author(s): Amaral, Catarina Lafuente Oliveira

Date: 2014

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10400.5/8197

Origin: Repositório da UTL

Subject(s): Indústria Têxtil e Vestuário; Comércio Internacional; OMC; China; Textile and Clothing Industry; International Trade; WTO


Description

Em Dezembro de 2001 a China entrou formalmente na Organização Mundial de Comercio (OMC). Este estudo avalia o impacto da entrada da China na industria Portuguesa de Têxtil e Vestuário, em termos de emprego e de numero de empresas, para tal avaliamos as modificações entre o período de 1995 até 2007. Os resultados empíricos sugerem que a variação na exposição á importação Chinesa por trabalhador tem um impacto negativo sobre o emprego e no número de empresas em ambos os casos, se isolar-mos a variável e se adicionarmos o controle município. Estes resultados estão em acordo com a evidência recente em Autor et al. (2013) que mostram que o aumento da concorrência das importações da China causou reduções significativas de emprego nas indústrias. Para além de entender como as empresas responderam ao aumento da concorrência os resultados das entrevistas sugerem que as empresas responderam por melhorar os seus produtos e inovando.

At December 2001 China formally signed up to join the World Trade Organization (WTO). This study evaluates the impact of China?s entry in the WTO on the Portuguese textile and clothing industry on employment and number of firms. In order to do so, we evaluate the changes between two periods, which are between 1995 until 2007. The empirical results suggest that the variation in Chinese import exposure has a negative impact on employment and number of firms in both cases if we isolate the variable and if we add the municipality control. These results are in line with recent evidence in Autor et al. (2013) that show that rising import competition from China caused significant employment reductions in the industries. In addition to understand how firms responded to increase of competition the results from the interviews suggest that firms responded by upgrading and innovating their products.

Mestrado em Finanças

Document Type Master thesis
Language English
Advisor(s) Venâncio, Ana
Contributor(s) Amaral, Catarina Lafuente Oliveira
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