Document details

THE DISSEMINATION OF CORPORATE STRATEGIES BASED ON BALANCED SCORECARD - BSC: COMPANY PROVIDING ENVIRONMENTAL SERVICES - A CASE STUDY.

Author(s): Assis Todorov, Maria do Carmo; Universidade Nove de Julho - UNINOVE ; Martins, Cibele Barsalini ; Martins, Sergio Bomfim ; Novaretti, Márcia Cristina Zago

Date: 2015

Origin: Oasisbr

Subject(s): Estratégia Corporativa, Balanced Scorecard, Inovação e Sustentabilidade.


Description

The Balanced Scorecard - BSC is a performance measurement tool developed by Kaplan and Norton (1997). According to Wu and Chen (2012), Zangoueinezhad and Moshabaki, (2011) and Galas and Forte (2005), the Balanced Scorecard is an innovative method for evaluating business performance, but the dissemination of the BSC concepts and the indicators for all hierarchic levels of the organization, according to Kaplan and Norton (1999), is a critical factor in its implementation. Within this context, the aim of this study is to examine how to disseminate BSC based corporate strategies through a case study on a company providing environmental services. As a result, it becomes evident that the studied company disseminates corporate strategies through an innovative organizational method, the PEG - Prêmio de Excelência em Gestão (Management Excellence Award), taking into account the three dimensions of sustainability (economic, social and environmental).

El Balance de Scorecard (BSC) es una herramienta de medición del desempeño desarrollado por Kaplan y Norton (1997). Según Wu y Chen (2012), y Zangoueinezhad Moshabaki, (2011) y Galas y Strong (2005) Cuadro de Mando Integral es un método innovador para evaluar el rendimiento del negocio, pero la difusión de los conceptos e indicadores del BSC para todos los niveles de organización, de acuerdo con Kaplan y Norton (1999), es un factor crítico en su implementación. En este contexto, el presente estudio tuvo como objetivo analizar cómo hace la difusión de estrategias empresariales basadas en BSC a través de un estudio de caso sobre una empresa que presta servicios ambientales. Como resultado de ello, se insiste en que la empresa estudia difunde estrategias corporativas a través de un método de organización innovadora, el PEG - Premio a la Excelencia en la Gestión, teniendo en cuenta las tres dimensiones de la sostenibilidad (económica, social y ambiental).

O balanced scorecard (BSC) é uma ferramenta de medição de desempenho, desenvolvida por Norton e Kaplan (1997). Segundo Wu e Chen (2012), Zangoueinezhad e Moshabaki, (2011) e Galas e Forte (2005), o BSC é um método inovador de avaliação de desempenho empresarial, mas a disseminação de seus conceitos e indicadores para todos os níveis hierárquicos da organização, segundo Kaplan e Norton (1999), é um dos fatores críticos na sua implantação. Dentro desse contexto, esta pesquisa teve como objetivo analisar como ocorre a disseminação das estratégias corporativas baseadas no BSC por meio de um estudo de caso em uma empresa de prestação de serviços ambientais. Como resultado, destaca-se que a empresa estudada dissemina as estratégias corporativas por meio de um método organizacional inovador, o Prêmio de Excelência em Gestão, levando em conta as três dimensões da sustentabilidade (econômica, social e ambiental).

Document Type Research article
Language Portuguese
CC Licence
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents

No related documents