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Caso Marca Portugal : Troiaresort

Author(s): Barrento, Marta Joana de Abreu

Date: 2012

Persistent ID: http://hdl.handle.net/10400.5/10448

Origin: Repositório da UTL

Subject(s): Marca País; Imagem de destino; Turismo; Marca Portugal; Demarketing; Troiaresort; Country Brand; Destination Image; Tourism; Portugal Brand


Description

Mestrado em Ciências Empresariais

Com processo de globalização surgiram novos desafios. No campo do Turismo, é necessária a produção de novos, inovadores e sustentáveis destinos. A escassez de estudos sobre demarketing justifica a necessidade de mais investigação nesta área. Foi desenvolvido um estudo de caso, que permitiu aferir como medidas de demarketing ao nível de empreendimentos turísticos, afetam a perceção da Marca Portugal, tendo como objeto de estudo o Troiaresort. Conclui-se que a construção de um empreendimento turístico, com o objetivo de selecionar consumidores pelo demarketing seletivo, leva a uma perceção negativa da Marca Portugal a nível regional. Nacionalmente, esta perceção mantêm-se.

With the globalization process, emerged new challenges. In the tourism field, is necessary the production of new, innovative and sustainable destinations. The scarcity of studies about demarketing justifies the need for more investigation in this field. It was developed a study case, that allowed the assessment of how demarketing measures, concerning tourist enterprises, affects the perception of Portugal Brand. The study object is Troiaresort. It was concluded that the construction of a tourist enterprise, with the aim of selecting consumers by selective demarketing, leads to a negative perception of Portugal Brand, at a regional level. Nationally, the perception remains.

Document Type Master thesis
Language Portuguese
Advisor(s) Nevado, Pedro Picaluga
Contributor(s) Repositório da Universidade de Lisboa
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