Autor(es):
Correia, Jorge Filipe de Jesus Sousa
Data: 2009
Identificador Persistente: http://hdl.handle.net/10071/3048
Origem: Repositório ISCTE
Assunto(s): International business; International management; International marketing; Foreign market selection
Descrição
SMEs that develop their business in niche markets need to look to opportunities in other markets (foreign countries) in order to be able to sustain overtime the business growth. This work proposes a model for foreign market selection in the industry of Ground Engineering soil stabilisation slurries. This study based on the Hollensen’s international market selection model, the author proposes an adapted and expanded model for foreign market selection. Above all, the aim of this work is to propose a practical implementation of the model in order to support decision making for foreign market selection.
As PME’s que desenvolvem o seu negócio num nicho de Mercado, precisam de procurar oportunidades em outros mercados (países estrangeiros) no sentido de garantir um crescimento sustentado do negócio ao longo do tempo. Este trabalho, propõe um modelo para selecção de mercados internacionais, na indústria dos fluidos de estabilização de solo para uso em Geotecnia. Com base no modelo de selecção de mercados internacionais de Hollensen, o autor propõe um modelo adaptado e expandido para selecção de mercados internacionais. Acima de tudo, o objectivo deste trabalho é propor uma implementação prática do modelo no sentido de suportar a decisão de selecção de mercados internacionais.