Encontrados 50 documentos, a visualizar página 1 de 5

Ordenado por Data

Aesthetic and embodied learning in Portuguese higher and adult education

Neves, Cláudia; Oliveira, Juliana Gazzinelli de; Almeida, Ana Patrícia; Abelha, Marta; Abrantes, Pedro


Education for democracy in virtual environment: teacher training practices for ...

Neves, Cláudia; Oliveira, Juliana Gazzinelli de; Almeida, Ana Patrícia; Abelha, Marta; Abrantes, Pedro

This paper presents the results of an online continuous training course developed within the scope of the European project AECED (Aesthetic and Embodied Learning for Democracy-as-becoming), focused on teachers and educators of pre-school, early years and vocational education in Portugal. Based on the principles of Aesthetic and Embodied Learning for Democracy (AELD) and anchored in the Participatory Action Rese...


Career intervention effectiveness and motivation: blended and distance modaliti...

Monteiro, Sílvia; Seabra, Filipa; Santos, Sandra; Almeida, Leandro; Almeida, Ana Patrícia

This study evaluates the effectiveness of an intervention program on career resources in the blended and distance modalities and explores the relationship between changes in career resources and self-determined motivation. For this purpose, two groups of 68 and 72 higher education students participated in blended and distance career interventions, respectively. The blended program took place in a curricular inf...


Transformar a educação para a democracia através de aprendizagens estéticas e c...

Oliveira, Juliana Gazzinelli de; Neves, Claudia; Almeida, Ana Patrícia; Abelha, Marta; Abrantes, Pedro

O projeto "Transforming Education for Democracy through Aesthetic and Embodied Learning, Responsive Pedagogies and Democracy-as-becoming" (AECED) visa transformar a educação para a democracia, enfatizando a aprendizagem estética e corporizada, bem como pedagogias responsivas.


Transforming education for democracy: aesthetic and Embodied learning in the ae...

Neves, Cláudia; Oliveira, Juliana Gazzinelli de; Almeida, Ana Patrícia; Abelha, Marta; Abrantes, Pedro

Democracy is a dynamic and evolving process that requires continuous engagement, reflection, and transformation. Traditional educational approaches often emphasize cognitive competencies at the expense of emotional, sensory, and embodied dimensions of learning. The AECED Project addresses this gap by developing pedagogical frameworks that integrate Aesthetic and Embodied Learning for Democracy (AELD) to enhance...


Education for democracy in virtual environment: teacher training practices for ...

Neves, Cláudia; Oliveira, Juliana Gazzinelli de; Almeida, Ana Patrícia; Abelha, Marta; Abrantes, Pedro

This paper presents the results of an online continuous training course developed within the scope of the European project AECED (Aesthetic and Embodied Learning for Democracy-as-becoming), focused on teachers and educators of pre-school, early years and vocational education in Portugal. Based on the principles of Aesthetic and Embodied Learning for Democracy (AELD) and anchored in the Participatory Action Rese...


AquiMeEncontro: estudos de caso

Mouraz, Ana; Almeida, Ana Patrícia; Nobre, Ana; Caetano Santos, Anabela; Bäckström, Bárbara; Nunes, Catarina S.; Neves, Cláudia; Seabra, Filipa

O projeto Aqui me Encontro e Confundo com Gente de Todo o Mundo que a Todo o Mundo Pertence (AquiMeEncontro), apresentado ao programa Science4Policy 2023, resultou de dois motivos fundamentais: contribuir para fundamentar as políticas públicas em práticas felizes de inclusão de imigrantes, já em desenvolvimento em Escolas Portuguesas e agregar, nesse labor, um conjunto de investigadores da Universidade Aberta q...


Digender2Palop: estudo sobre a igualdade de género e a inclusão digital em país...

Mouraz, Ana; Borges, Irina; Vieira, Cristina Pereira; Seabra, Filipa; Barros, Daniela Melaré Vieira; Almeida, Ana Patrícia; Nobre, Ana; Rocha, Benvindo

A desigualdade de género continua a ser um desafio premente em várias regiões de África, limi-tando o acesso de mulheres e raparigas a oportunidades educativas e recursos económicos. Este estudo, centrado no projeto DIGENDER2PALOP, explora a integração de competências digitais nas práticas pedagógicas como uma forma de promover a igualdade de género nos Países Africanos de Língua Oficial Portuguesa (PALOP). O o...


Educação para a democracia em ambiente virtual: práticas de formação docente pa...

Neves, Cláudia; Almeida, Ana Patrícia; Oliveira, Juliana Gazzinelli de; Abelha, Marta; Abrantes, Pedro

Este artigo apresenta resultados de um curso de formação contínua online desenvolvido no âmbito do projeto europeu AECED (Aesthetic and Embodied Learning for Democracy-as-becoming), com educadores e professores da educação pré-escolar, básica e profissional em Portugal. Assente numa abordagem centrada na Aprendizagem Estética e Corporizada para a Democracia (AELD) e ancorada na metodologia Investigação-Ação Par...


A gestão democrática das escolas e das universidades, nos 50 anos de Abril

Lima, Licínio C.; Carvalho, Maria João de; Fraga, Nuno; Almeida, Ana Patrícia


50 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor





















Data











Tipo de Documento








Financiamento



Tipo de acesso



Recurso






Assunto